Stevie

Ik ben verliefd op Stevie Ann.

Haar horen is herkennen. Omkijken en stil. Even luisteren.
Ik geloof dat iedere vrouw dat zo wel wilt. Dat hij omkijkt
of tenminste toch stil en luistert. De herkenning is dan
niet eens zo heel erg belangrijk.

Maar ik… ik ben verliefd op Stevie Ann. Betekend dat
dat ik mij op haar moet werpen? Mijn ding doen en samen
met haar zorgen dat wij beiden blij zijn, worden van, nou
ja ik omschrijf dit raar. Al mijn zorgen in haar leven mogen,
mijn twijfels in haar gedachten moeten. Dat soort dingen.

Ik hou niet van opdringen, wel van Stevie Ann. Ze is mooi,
haar stem, haar liedjes, haar woorden en ik weet niet of
samenleven met Stevie Ann een feest is maar er zal wel
altijd muziek zijn. Of juist niet. Dat ze thuis stil is en nooit
eens zingt.

Daarom laat ik Stevie Ann. Op het podium voor publiek,
op youtube want dan ziet zij mij lekker niet. Of gewoon
ergens op een verloren moment met een cd of twee
van Stevie Ann. En dan droom ik hoe het zou zijn als zij
taarten bakt en zingt voor twee of misschien wel drie.

Zo hou ik ook van jou. Ik hou nog meer van jou dan van
Stevie Ann. Eigenlijk ben ik smoorverliefd maar ik heb je
nog nooit horen zingen. Alleen mag die liefde niet. Niet
dromen over jou of over kip en taarten. Het mag niet
want het kan niet.

En daarom zeg ik lieve Stevie Ann: ik hou van jou!

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Stevie

  1. Fladder zegt:

    Alles mag,als het leuk is

Geef een reactie

