Volkskrantblog behouden!

We hebben hem allemaal gehad: de brief. Het is over, op.

Natuurlijk leverde we geen of nauwelijks een bijdrage aan ‘de krant’. Burgerjournalistiek oid moest het zijn. Dat is het niet, mijn weblog zeker niet.

Wat heel erg is, is dat er een gemeenschap verloren gaat. Bloggersborrel, een beetje vitten op elkaar, ademloos de meest wondermooie stukjes lezen: het gaat allemaal verloren. Het is een beetje alsof er een dorp wordt verwoest.

Wat nog erger is, is dat het archief gaat verdwijnen. Alles is straks gewoon weg alsof het nooit heeft bestaan. Mijn tekstjes wil (en zal) ik wel archiveren. Maar al die reacties daarna? Het is weg en ik zal ze gaan missen.

Ik wil graag de Volkskrantblog behouden. Niet door te gaan betalen. Maar door ons aan te sluiten bij een gratis alternatief. Onze hoofdredacteur noemde al twee alternatieven. Blogspot.com en punt.nl zijn dat ook.

Zou het mogelijk zijn om gezamelijk over te stappen naar zo een dienst? Dat we herkenbaar zijn. Allemaal hupsakee van hier naar daar. Of bijvoorbeeld een site waarop de links staan naar de weblogs van mensen die hier vroeger schreven.

Laten we het volkskrantblog behouden!

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2011-01 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Volkskrantblog behouden!

  1. wltr zegt:

    Wat een merkwaardige beslissing van de Volkskrantredactie in deze tijd. http://messagent.pcm.nl/optiext/optiextension.dll?ID=WAZZ0a0Nwen4fgQoxKExdSFLBDPiBa7hM+tc48

  2. Paul Delfgaauw zegt:

    Er ligt al een tijdje een mooi alternatief klaar, waar iedereen naar toe kan verhuizen:http://www.onafhankelijke-bloggers-associatie.nl/

  3. Meesterzusje zegt:

    Aanbevolen!

  4. G.H. Duval zegt:

    ZIet er goed uit Paul!
    Ja het voelt allemaal wat raar wltr

  5. G.H. Duval zegt:

    Dankjewel Meesterzusje.Bij mijn kleine 40 favorieten staan ook mensen die niet meer bloggen. Toch staat er moois. Dat gaat allemaal weg. Sommigen zijn te googelen, anderen absoluut onvindbaar. En als die ene die heel af en toe iets schrijft over een half jaar weer terugkomt?
    Het voelt alsof mijn dorp gesloopt wordt, mijn woonwijk moet verdwijnen. Het moet mogelijk zijn om samen te blijven (als we willen).

  6. Pilgrimheart zegt:

    WAT JAMMER! Ik heb geen brief gehad..

  7. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    je kunt ook een archief met reacties maken.
    Open je pagina en kies voor save as,

  8. Fred van der Wal zegt:

    Met een aantal webloggers zelf een site beginnen, het enige alternatief

  9. G.H. Duval zegt:

    Dankjewel Fred, zie ook het alternatief van Paul Delfgauw dat ziet er heel mooi uit en is een manier om samen te blijven als gemeenschap. Ik lees niet altijd al je (lange) teksten Fred, maar ik zou ze ook niet willen missen.
    Och Catharina, de reacties is één maar via de reacties kom je weer op een andere blog, daar lees (reis) je verder, droomt mee, leest mee. Het wonderlijke engeland, schotland, dan lees je daar weer een reactie en zo zwerf je verder over vkblog. Ik kies ervoor om mijn teksten te backuppen. Ik wil het liever dynamisch houden, dat je gewoon kan blijven buurten 🙂
    Nog niet Pilgrimheart? Hij is al te vinden op verschillende weblogs. En ik denk dat hij vanzelf in je mailbox land…

  10. Thera zegt:

    Hm, de OBA uit de suggestie van Paul ziet er prachtig uit, en overzichtelijk.

  11. op zoek naar morgen zegt:

    Misschien een grote ideeënbus openen waar we met z’n allen kunnen brainstormen over de nieuwe mogelijkheden.

  12. G.H. Duval zegt:

    Je eigen weblog is de grootste ideenbus die er is.
    Stel je vraag, roep je antwoord. Tot 1 maart kan het.
    Daarna is er helemaal niks.
    Ja he Thera, ik keek er van op.
    Ben hier dus veel te weinig om alle ontwikkelingen te volgen.
    Soms had ik er ook genoeg van. Het gestook, gekonkel, de nare reacties.
    Maar die OBA is indrukwekkend…
    Op dit moment verlang ik naar een groot feest.
    Alle bloggers zij aan zij.
    Pratend, voorstellend.
    Zien dat Duval helemaal niet zo oranje is als je zou verwachten.
    Dat soort dingen. Leuke gesprekken en uiteindelijk iedereen zijn nick, zijn naam en een verwijzing naar de site waar hij of zij zal voortbestaan. Afgesloten met een toast op het leven en een dankjewel voor vijf jaar vkblog-bestaan.

  13. Klaas A. Mulder zegt:

    Ik hoop dat al mijn blogs van de afgelopen 6 jaar online behouden kunnen worden!?
    Al die blogs zijn inmiddels een database die veelvuldig wordt bezocht.
    Met groet,
    klaas @
    weblog delfzijl e.o. – iedere dag een blog ober kunst & cultuur in de breedste zin van het woord

  14. G.H. Duval zegt:

    Inderdaad Klaas. Je weblog is een database, een naslagwerk. Je staat bij mijn favorieten en ik las je graag. Nee niet altijd een reactie, nee niet altijd een aanbeveling. Allemaal flauwekul wat niet nodig is. Een mooie plek op VKBlog, erg interessant. Ik kwam er graag. En vanaf 1 maart? Allemaal weg.
    De reacties van Fred, Guus en Hans vd Werf komen allen van een ip beginnend met 46.4. en eindigend op .203. Ze zijn een voorbeeld van het werk van één iemand die veel kapot maakt. Het is een roep om aandacht denk ik. Eenzaamheid is triest. Terwijl niemand je afwijst op vkblog. Je hoeft alleen maar af en toe wat te plaatsen en daarvoor eerst een vkblogje te maken.
    Het heeft geen zin om nu opeens van vandalisme te spreken. Was dit een overheidsgebeuren dan wel. Dan waren we overtuigd dat VKBlog moest blijven bestaan. Dan heeft protesteren zin. Nu niet. Dit is een initiatief geleverd door een commerciele instelling. Misschien als dienstverlening en zonder enig winstbelang. Maar iemand die iedere dag niet gebruikte weblogjes moet verwijderen heeft er al snel geen zin meer in. Hoe goed het andere ook is. Dan is de ruimte plots op en sluit het voor allen.
    Het is zonde dat je plek verloren gaat Klaas.
    (reacties van Fred, Guus en Hans vd Werf zijn verwijderd)

  15. maria-dolores zegt:

    ik laat het eerst even op me inwerken.
    misschien is het ook een kans om die ondertussen toch wel erg grote gemeenschap op te delen in kleinere gemeenschappen.

  16. Fleur zegt:

    Duval,jij moet niet zo hoog van de toren blazen.
    Jij was het die anderen kapot maakte.
    Je maakt met mij de kachel niet aan.
    Aan de verregaande beschaving en beheersing van anderen heb jij je carrière te danken.
    Pas dr op!
    Vanzelfsprekend heb je je persoonlijke succes te danken aan je voortreffelijke inzet en tomeloze werkdrift.
    Die houding dwingt uiteraard ontzag en een zekere mate van bewondering af.
    Het ergste in het leven zijn de spijtoptanten.Degene die teveel gerookt hebben,teveel gedronken,teveel geschranstEn teveel ontucht gepleegdDie worden na verloop van tijd roomser dan de pope.
    Houdt je vizier zoveel mogelijk open en laat de spruitjeslucht geen kans krijgen.

Geef een reactie

