Zo

Nog even blijven
Nog even hier
Zeg me dat alles zo is als het zijn moet
Maak nieuwe woorden
Verzin het leven
Lieg lief omdat ik niks anders wil dan dit
En zo is het goed

 
(c) Paul de Munnik
 
 
 
We zijn er zo. Nog even en dan is het kerst, er ligt sneeuw, cadeau’s en alles is goed. Ruzies zijn ingezakt. Alles met de mantel der liefde bedekt. Collectieve zoetheid. Alles voor één groot belang: een zalik en kelukkik kerstfeest.
 
Dan rusten we een week en doen we ‘pang, pang, pang’ en vieren weer groot feest. Met champagne en vrienden. Vooral veel vrienden. Maar ik wist helemaal niet dat zij met hem naar dat feest… Komt allemaal door de kerst, in januari is het echt weer over.
 
In januari komt de gure wind, de snijdende koude. De winter van “68, breek me de bek niet open. Daarna februari, dan kan het hard vriezen hoor en dan? Eerst nog de kerst, kerstavond en allemaal zetten we ons beste beentje voor om het perfect te laten zijn. Ik ook, ik ook…

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-12 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Zo

  1. Fleur zegt:

    Dus jij doet wel je best?
    Zeg je dan iets aardigs?
    Tegen de gastvrouw en tegen anderen.
    Zeg me hoe je doet…ajb…

  2. G.H. Duval zegt:

    Ik ben een rondje gaan lopen
    om de teleurstelling van mijn cadeau
    te verwerken en te ontsnappen
    aan de stilte van nietszeggendheid.
    Tot zo ver de tussenstand.
    We gaan zo eten.
    Vroeg! Want er is veel.
    Jij ook een fijne kerst Fleur!

  3. Fleur zegt:

    Heb grandioos en overtuigend iedereen verslagen met monopoly,maar nu zoveel adrenaline dat ik niet slapen kan,lekker zeg..hier het raam open gehad de hele middag,tis stervenskoud,14 graden en de tuindeur was per ongeluk opgegaan dus kan straks alle orchids wegbrengen.OWWWW…
    Same to you,Duval!
    Valt het dit jaar mee met de drukte?

  4. G.H. Duval zegt:

    Drukkend is het altijd wel.
    Het zijn juist die momenten
    dat je even aan de druk kan ontkomen
    die het leven zo aangenaam maken.

Geef een reactie

