Guard

Hallo,

Ik moet je wel berichten. Jij grote onbekende uit het Beatrixpark. Ik wist het direct toen ik je zag staan. Onmiskenbaar jij. Het overkwam mij drie keer. Toen sprak ik een man aan. Ik moest immers weten hoe laat het was. Hij straalde gezag uit en ik was een kwartier te vroeg, eigenlijk ruim op tijd. Onze conclusie was achteraf dat ik veel later en jij veel eerder daar was. Daarom moet ik je nu wel berichten. Het mag jou niet weer overkomen. Zo een man, lang, een ‘rijzige gestalte’ zou men vroeger schrijven. Ik dacht hem nog in rode jas, zwarte broek met krachtige bies en uiteindelijk een berenmuts. Pas toen dacht ik weer aan jou. Je onhandigheid, de verlegen oogopslag, het voorzichtige handje toen je mij wilde begroeten. Ik had op drie zoenen gehoopt, jij had het verwacht. Het is veel te ver reizen voor mij maar ik begrijp jouw drang om alles te zien wat mooi is. Daarom bleven wij gekleed. De mantel afgedaan, maar verder? Als geuniformeerden. Ik moet je berichten, desnoods vooraf, zodat ik zeker weet dat je mij zult zien.

Daarom mijn aankondiging van de serie "Guards" van Francis Alÿs.
Sorry, ik kon de drang niet weerstaan, ik moest je wel berichten.

www.bonnefantenmuseum.nl

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-12 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Guard

  1. View zegt:

    De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt
    Ik ga de serie volgen..

  2. Timmerark zegt:

    Benieuwd en aanbevolen!

  3. Fleur zegt:

    Dus naakt zie jij er niet mooi uit?
    Nou ik wel,hoor!

  4. Vogel-vrij zegt:

    Een guardian angel ter aarde gezegen onder het gewicht van een berenmuts.
    Dit moet ik wel lezen.

  5. G.H. Duval zegt:

    @view: te snel gelezen en niet begrepen? De link naar het Bonnefantenmuseum, er is een tentoonstelling met werk van Alÿs, die kondigde ik aan.
    Dankjewel Timmerark
    @Fleur: mooi is subjectief, waarom zouden wij samen naakt zijn? Om te oordelen of om te bekijken?
    Vergis je niet in de krachtige bies Vogel-vrij…
    Dank voor jullie reacties!

Geef een reactie

