Kwets maar

.

 

Laat nooit toe

dat ze je omduwen

als jij

laat zien

hoe kwetsbaar je bent.

 

Alleen de allergrootsten

durven hun

kwetsbaarheid

te tonen.

 
.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-11 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Kwets maar

  1. View zegt:

    Ik stel me even kwetsbaar op.
    Nog niet zo lang geleden reageer je heel positief bij mij.
    Je plaatst me bij je favorieten.
    Ik doe dat ook.
    Ik reageer bij een vorig bericht.
    En je doet er verder niets mee.
    Ik begrijp dat niet zo goed.

  2. G.H. Duval zegt:

    Hallo view. Waarom kwetsbaar? Waarom benadruk je een rol, een positie die je niet inneemt.
    Je reactie is volgens mij erg off-topic. Dat mag ik niet schrijven omdat jij je kwetsbaar opstelt. Maar over metabloggen is het vernieuwde vkblog duidelijk. Dit gaat over: reageer jij bij mij en ik bij jou en blijven wij elkaar in reacties eeuwig trouw.
    Ik dacht altijd dat je vrouw was, nu blijk je man. Ik ben ook niet oranje, maar glimlach heel vaak voorzichtig. Dit terzijde.
    Als iemand een mooie vkblog maakt die mij aanspreekt dan plaats ik die graag bij mijn favorieten. Dat is voor mij (samen met de voorpagina) een startpunt. Het zorgt ook dat je via favorieten bij die mensen komt die niet al te vaak schrijven of gedecoreerd worden met een grote hoeveelheid aanbevelingen. Ik vond jouw vkblog aansprekend, vandaar bij de favorieten. Nothing personal, je vkblog vond ik goed het zegt niets over onze persoonlijke verhouding.
    Ja ik reageer. Heel vaak niet. Dan begin ik met schrijven en haal weer weg. Wik en weeg en laat het achterwege. Omdat reageren niet altijd hoeft. Een reactie moet toevoegen. Soms een tegengeluid, soms een opbeurend praatje, maar meehuilen met de grote groep is niet mijn stijl.
    Je begrijpt niet dat ik niet meedans. Al jouw berichten blijf voorzien van een boeiend commentaar of desnoods een ‘hallo’ of een ‘wat ontzettend goed’. Volgens mij schrijf ik dat laatste zelfs niet bij de allerbesten. Nee, waar het vkblog een sociaal gebeuren wordt van mensen die trouw elkaar aanbevelen en van reacties voorzien haak ik af.
    Los van al deze woorden moet ik je opbiechten dat ik naast mijn vkblogleven nog een leven heb. Ja, noem mij maar verknipt, een dubbele persoonlijkheid of… tja, als man verstopt achter een vrouwenoog moet je dat toch begrijpen. Je stelt je immers kwetsbaar op en diegene die dat schrijft toont vaak geen kwetsbaarheid maar verstopt. Vaak he, niet altijd.
    En dat dubbelleven dat vraagt mijn aandacht. Zo is er in mijn dubbelleven iemand die de rol van baas speelt, er doet ook iemand erg druk als partner, er zijn buren, vrienden en toevallige voorbijgangers. Als er een camera bij was kon je het als een mooie soap verkopen. Maar die lui vragen zo veel aandacht dat ik niet altijd hier kan wezen. Ik zou wel willen, maar het lukt gewoon niet.
    Sorry voor mijn kwetsbaarheid.
    Sorry voor mijn zwakte dat het niet lukt om al die mensen die ooit hier waren van een positieve reactie te voorzien. Maar als ik ooit voorbij kom en er staat iets heel erg moois… dan doe ik het, misschien.

Geef een reactie

