Vechten we?

.

 

vechten kan alleen als je elkaars gelijke bent

je leeft in de illusie dat we gelijken zijn

en dus vecht je

 

.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-11 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Vechten we?

  1. maria-dolores zegt:

    oh, ik dacht juist dat mensen vaak vechten om te bewijzen dat ze méér zijn dan een ander, slimmer, groter, sterker, beter…

  2. Kiezels zegt:

    soms moet je vechten voor je zelfbehoud en kan je alleen maar hopen dat je sterker bent
    dus denk ik na over jouw blog…

  3. BarbaraJansma zegt:

    Soms wordt er gevochten om met elkaar uit vissen te kunnen gaan. Niet eens als gelijken, niet eens als sterker, en niet eens om iemand eronder te krijgen. Maar alleen maar om de kaarten te schudden voor teamplay. Ik hier, jij daar, dan bestrijken we het hele veld…

  4. StadsfotograafVelsen zegt:

    En ons leger in Verweggistan schijnt voor vrede te vechten..

  5. martin zegt:

    Vechten bij ongelijkheid is minder wreed.

  6. G.H. Duval zegt:

    Vechten bij ongelijkheid is juist wreder. Als mindere de noodzaak voelen te vechten en dan merken dat de meerdere niet eens de moeite neemt om het gevecht aan te gaan… Dat maakt pas boos en onmachtig en daarmee wreed Martin.
    Dankjewel voor je reactie StadsfotograafVelsen.
    Je bedoelt dat vissers vechten voor hun plekje aan de waterkant? Dat geloof ik niet zo… de oudste of de beste bepaald zijn (of haar) plek, de rest schuift aan Barbara.
    Als je sterker bent dan win je zeker en is het gevecht toch overbodig Dianne.
    Ja Maria-Dolores, als ik wil bewijzen net zo sterk te zijn of zelfs sterker dan kies ik het gevecht. Maar als ik weet dat ik de mindere ben dan blijf ik uit jouw buurt. Weet ik zeker dat ik sterker ben dan is het gevecht overbodig. Maar als wij bijna gelijk zijn en het verschil moet worden bewezen, dan… Vechten!
    Dank voor jullie reacties!

Geef een reactie

