Ik verbied je niets, liefste

.
Ik verbied je niets.
 
Ik ben maar een eenvoudige weblogger.
 
Ik heb geen macht, alleen de kracht
 
om een tekst te plaatsen.
 
Een tekst die in de hoop iemand te raken
 
hier blijft staan.
 
Heel eenzaam, heel alleen, tot iemand hem opmerkt
 
en afkraakt.
 
Kapotpraat of met een scherpzinnige blik
 
doortastend onderuit haalt.
 
Dan is het de kunst om toch weer op te staan.
 
Niet te zwijgen maar door te gaan.
 
Opnieuw proberen te raken, een tekst te maken.
 
Dus verbied mij niets,
 
dan blijf ik het reactieveld toestaan.
.
 
En nu luisteren,
luister je alsjeblieft,
liefste, lieve lief…

.

Onder de streep. Dat ze aan mij vroeg wat ik had gedaan. Waarom ik het blokkeerde, haar de mogelijkheid ontnam. Ontnam om te schrijven, te delen, te vertellen. En ik kon haar niet vertellen dat ik samen met een vrouw was die sigareten rookte.
 
.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Ik verbied je niets, liefste

  1. lidy zegt:

    Sigareten doen je vergeten
    maar je ogen vergeet ik nooit meer,
    zei zij

  2. maria-dolores zegt:

    het liedje van de link…

  3. Kiezels zegt:

    altijd opstaan en blijven vertellen
    met de kracht van de woorden…

  4. G.H. Duval zegt:

    😉 lidy
    hallo maria-dolores, uhh… tja
    Kiezels (ik doe gewoon een keer Kiezels): kunnen wij anders?
    Vogel-vrij, pas op voor de ^ v ^

  5. Fleur zegt:

    Je bent getrouwd met een schoorsteen?
    Waarom ben je zo stiekem?
    Spreekt je geweten?

Geef een reactie

