Opgewonden van

.

opgewonden door het voorlezen

als de veer van de wekker

die de eindeloze nacht

vult met een luid getik

in een wanhopige poging

je wakker te houden

.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Opgewonden van

  1. Kiezels zegt:

    ik probeer te rijmen waar het opgewonden zijn vh voorlezen in vergelijk gaat met de wekker
    los vh het voorlezen gaat het wel
    maar grijpt de wanhopige poging niet terug op de wekker
    en het voorlezen niet terug naar een eindeloze nacht
    in die zin zou ik een iets andere woordkeuze nemen want opgewonden is hier fijn en rijmt eigenlijk niet met wanhopig.
    Ingewikkeld, pfff maar zoals ik het zie, al begrijp ik het weer wel ๐Ÿ™‚ Hoop ik. En na herlezen, doe ik misschien te moeilijk. Denk ik.

  2. G.H. Duval zegt:

    Ligt de sleutel niet
    in de vorm
    van opwinding?

  3. Kiezels zegt:

    in de eerste regel lees ik een kind
    in de rest een volwassene en een gedachtegang. Zoiets.
    Bewerkte reactie:
    zoals ik het lees om het opgewonden zijn en de wekker bij elkaar te houden:
    opgewonden door het voorlezen
    als de veer van de wekker
    die het luisteren
    vult met een luid getik
    in een eindeloze poging
    je wakker te houden

  4. G.H. Duval zegt:

    En zo probeert iedereen
    dat wat hij (of zij) leest
    terug te brengen tot
    wie hij (of zij) zelf is.
    Je rijmt, dus blijkbaar
    moet het een gedicht zijn.
    Je leest een kind,
    dus moet het een kind.
    Er is een titel,
    er is een tekst.
    Misschien is het voorlezen
    wel een wanhopige poging
    om je wakker te houden.
    Kan ook he…
    En alleen de wekker
    die via een spanning
    zorgt voor een luid getik.
    In ieder geval
    denk ik niet
    dat mijn teksten
    snel zijn neergekwakt
    en zeker niet
    gemaakt
    om het rood
    van de correctie
    te verdragen.
    Het is zoals het is
    en na lang nadenken
    vond ik het goed.
    Dan schuif ik het door
    voor publicatie
    met een aantal dagen
    om te denken
    te wikken en te wegen
    en een uurtje voor
    het moment van verschijnen
    toch nog even lezen
    en zeker weten
    ja, zo is het goed.
    Het is zoals het is
    voor mij goed
    dat zou voldoende moeten zijn
    toch zeker mogen zijn…
    ๐Ÿ˜‰

  5. Kiezels zegt:

    prima, helemaal voldoende
    rijmen is hier bedoeld als verbinden en ik als lezer probeerde te verbinden en te kijken waar jij en ik samen uitkwamen
    je verdedigingswoorden hadden voor mij niet gehoeven. Die zijn voor je zelfbevestiging ๐Ÿ™‚

  6. G.H. Duval zegt:

    Het venijn van de vrouw…
    Ik vind het gewoon niet leuk
    als iemand schrijft dat het
    niet helemaal goed is
    het ook anders kan.
    Natuurlijk… in een reeks e-mails,
    natuurlijk. Een gesprek, over en weer
    de beslotenheid van een gesprek
    tussen twee.
    Maar niet hier, toch niet hier.Deze tekst komt voort
    uit een lange reeks
    gesprekken. Soms
    zorgvuldig, soms wat
    brutaal. Maar altijd
    met een positieve
    glimlach.

    Zoals de tekst daar staat
    zo is tie goed. Voor mij.
    Mailen mag altijd ๐Ÿ˜‰

  7. svara zegt:

    als ik het woord ‘die’ in de derde regel oversla
    begrijp ik het op mijn manier

  8. Kiezels zegt:

    het venijn is wat jij voelt
    gevoeligheid is wat ik lees
    als je morgen terugleest zie je misschien geen venijn
    net zoals ik morgen misschien je soms badineren misschien niet of minder voel
    maar ik begrijp dat er geen wisselwerking mogelijk is op je blog
    dan heb ik dat verkeerd begrepen omdat je het ook wel eens bij mij deed
    maar venijn, nooit venijn, wel misverstand
    jammer

  9. G.H. Duval zegt:

    Dankjewel svara. Blijkbaar is het niet af. Alsof er een braam aan de tekst is. Dat is mooi.
    Nee, geen venijn in de vorm van. Soms schrijf ik te snel en vergeet ik mijn glimlach te typen.
    We leven toch allen dankzij reacties Dianne? Dus nee, ja, nee, ja, nee, ja…
    Je hebt het mooi omschreven in je laatste reactie, zo moet het zijn.
    Ik was gewoon een beetje bokkig en dat mag best vind ik.
    Het is mooi om zwart op wit te zien dat er gevoeligheid wordt gelezen.
    Misschien maakt mij dat wel veel te kwetsbaar als iemand dat zegt…

  10. Fleur zegt:

    Schatzschen,je hebt die met de harde tepels nog niet aan het Sehr Gereerte Publikum geshowd?
    Ach Du,je zit totaal in de verkeerde richting te zoeken.
    Het gaat niet om een wekker,joh…)))
    Ik hรกรกt wekkers?
    Jij niet dan?
    Wie heeft eigenlijk tegen je gezegd of aan je geschreven,
    dat je iets verkeerd schrijft?
    Doel je op Cru,Du?Of op Kru?

  11. Fleur zegt:

    Kiezel,
    Deze zin van jou snap ik allerminst:
    -net zoals ik morgen misschien je soms badineren misschien niet of minder voel-19.57

Geef een reactie

