Wij moeten voorwaarts

.

Wij moeten voorwaarts liefste
Hijst u in uw harnas
Reik mij de malienkolder aan
Ook wij moeten voorwaarts
Ons wacht één verschrikkelijk lot
Maar wij moeten
als verdedigers van de waardigheid
van de waarheid
van alles waar ouders en voorouders pal voor stonden.

Wij moeten voorwaarts liefste
Ons wacht de strijd
en hoe vaak ik de stenen ook gooi
er komt geen andere waarheid boven
Juist nu moeten wij ons verenigen
en het kwaad uitroeien.
Maar vraag mij niet hoe wij het
mildste kunnen verharden.
Vraag mij niet hoe wij van de zachtsten
krijgers maken die zullen zegevieren.

Wij moeten voorwaarts liefste.
Schouder aan schouder zullen wij vechten.
Ik zal je zien sterven terwijl ik tenonder ga
en onze namen zullen worden vergeten.
Tenzij wij winnen, het kwade overwinnen,
de tereur weerstaan, het valse,
zij die heulen met alles wat hen steunt
in hun reis langs het pad van het kwaad.
Vergeet mij niet, vergeet hoe ik vocht
en noem mij slechts een moedig man.
Maar vergeet mij niet, mijn woorden,
vertel toch dat ik schrijver ben.

Wij moeten voorwaarts liefste,
wij moeten voorwaarts
het is onze plicht.

.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Wij moeten voorwaarts

  1. Zilvertje. zegt:

    Vechten met de pen is zo wel erg mooi.

  2. G.H. Duval zegt:

    Vechten, maar wel samen
    Samen schouders eronder.
    Dat denk ik dan toch…
    Dankjewel Zilvertje

  3. svara zegt:

    voel me aangesproken!

  4. G.H. Duval zegt:

    Dankjewel svara,
    ik denk dat je zelf
    heel goed begrijpt
    hoe groot dit
    compliment is.
    Dankjewel…

Geef een reactie

