Miserere

 

Als jij wonden hebt

zal ik jouw bloeden stoppen.

 

Als jij trager loopt

zal ik jouw last dragen.

 

Als jouw tranen stoppen

zal ik voor je huilen.

 

Maar laat mij niet

in dit virtuele alleen.

 

Ik smeek je,

laat mij niet alleen.

 

O zoetste aller zoeten

o wreedste aller wreden.

 

O vrouw die mijn hart

de doffe bons geeft,

die mijn lichaam

laat staan.

 

 

stilte

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Miserere

  1. jeg_synes zegt:

    prachtig gedicht, een vituele smeekbede…
    helemaal van deze tijd….:))
    ….het zou echt kunnen zijn…
    ik ken iemand die dit zou kunnen denken, schrijven, vragen…..
    de muziek past er uitstekend bij…..
    ongetwijfeld een engels koor, ik hoor het aan de uitspraak van het latijn, en ik hoor het aan de manier waarop ze zingen (ik ben daar nml mee opgevoed)…
    jammer dat ik nergens kan zien welk koor….ik denk dat uit Cambridge, King’s College Chapel Choir?!
    mooi geheel,
    aanbevolen,
    dank voor het genieten er van….
    jeggroet

  2. G.H. Duval zegt:

    .
    Dankjewel jeg_synes, dankjewel…
    .

  3. Floras a la soras zegt:

    THx Jeg,heb er niks aan toe te voegen,jij schreef het reeds allemaal…het is het nonnenkoor uit een klooster in Zeelandia,joh…dat ik je dit nou nog moet vertellen,de reine maagden van het stofnest.Ja subliem past het bij elkaar,om er compleet down van te worden,tis nog rete koud ook ,maar 8 graden en half okt,zag een vriend die jarig was,hij vroeg wat er met mijn gezicht was gebeurd,ik zei dat het een lang verhaal was.Zal het hem wel`s een keer uit de doeken doen.Tot later…
    btw tis autobio van Du,so u know how it sits….

  4. jeg_synes zegt:

    @Floras/ Fleur…niet jokken……:))), het IS een engels koor….the special sound is herkenbaar uit duizenden
    en zeker als je er met de paplepel mee bent opgevoed herken je dat lige med det samme!!!
    je btw is correct, maar ik heet gewoon Jeg in het dagelijkse deens leven….
    en Mr. Duval sorry voor deze interval, maar zo is het….
    en nogmaals het gedicht gelezen, het is schitterend…ik wil het graag vertalen in het deens, uiteraard zal uw naam er aan verbonden zijn als rechthebbende maker en eigenaar…..okay?
    jeggroet

  5. G.H. Duval zegt:

    Duval in het Deens
    *bloos*
    Ja is goed,
    alleen niet als onderdeel van een commerciele activiteit natuurlijk
    want dan moeten de eventuele inkomsten naar een goed doel.
    En zeker een linkje, of de tekst.
    Wil het eigenlijk wel lezen,
    horen hoe dat klinkt.
    Bijzonder…
    Duval in het Deens

  6. jeg_synes zegt:

    nee, zeg, ik doel niet op enig commercieel iets….louter om te zien hoe het uitpakt in het deens en misschien later (in overleg met jou uiteraard) om ergens op een mooie deense site te publiceren!?
    de denen zijn erg poezie minded (veel meer dan in nederland, ze hebben ook een veel grotere kennis van de vaderlandse en de alg. litteratuur), dus ik ken wel wat plaatsen waar jouw gedicht in het deens niet zou misstaan….
    Je krijgt een bericht vann me, een link, de tekst en ik zou het kunnen voorlezen en op m’n blog kunnen zetten….dan hoor je meteen hoe dat klinkt……
    I’ll let you know….
    jeggroet

  7. G.H. Duval zegt:

    Leuk, ben erg benieuwd!

Geef een reactie

