Ukelele

Het licht door haar slaapkamerraam. Mijn spullen opgeborgen. Eigenlijk zocht ik de eenvoudige kasten in mijn kamer toen. Stellingen eerder dan kasten. Dat ik mij omdraaide in bed en al mijn spullen zag liggen. Mijn toys, mijn tools, de dingen die ik nodig had om te leven. Starman, Dartveer, autopet, straalfighter en truckmetdubbelasser. Geen poppen in mijn kamer.

Het was hier niet. Een bed, lange gordijnen. De wind, niet eens een warme dag. Het langzaam opwaaien van gordijnen, de luchtstroom langs mijn huid voelen gaan. Herinneringen aan warme zomerdagen. Verkoeling binnen in huis, de brandende zon buiten. Dat we speelden met een pleister op de knie. En daar, tussen twee stellingen was een kleine ruimte waar een doos paste.

In die ruimte paste ik ook. Daar kon ik! Het ultieme speelgoed. Vertwijfeld draaide ik rond. Zocht mijn plekje. De hoek of een standaard, ergens waar ik kon. Ophangen desnoods als altijd bij de hand, prettig speelgoed. Nee ik wilde niet te dicht bij het nachtkastje. Mijn hand gleed over de vloerbedekking. Zacht en warm,  mijn vingers spreidden zich. Diep haalde ik adem en alle stofdeeltjes kwamen binnen.

Ik nieste, één keer, morgen geen mooi weer. Als een kind met een kleine gitaar, een blokfluit, nee een drumstel. Lekker musiceren tot de buren klagen over de last die je brengt. Ik bracht haar last. De totaal verkeerde interpretatie van haar woorden en ik voelde mij als een kind. Gekwetst, in zichzelf gekeerd, vol onbegrip, klaar om gered te worden.

Een aai, één streling, een klein gebaar, één woordje, een koekje misschien. Niets was er nodig om mij weer blij te krijgen. Dus ik weende langzame tranen over mijn wang. Onder het bed vond ik wat zo zorgvuldig verstopt was. Ik glimlachte, haalde mijn neus op en veegde met mijn wangen met mijn mouw. De ukelele in mijn hand, toch nog diep ademhalen.

With every mistake,
we must surely be learning.
I don’t know how you were diverted.
You were perverted too.
Nobody told you,
how to unfold your love.
I look at the world and I notice
it’s turning…
While my guitar, gently weeps

http://www.youtube.com/watch?v=hPtbG0vtkHY

.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-09. Bookmark de permalink .

18 reacties op Ukelele

  1. Fleur zegt:


    MACHT.
    Humaan?
    IK KAN NIET INLOGGEN>

  2. Fleur zegt:

    Het ontvouwen van je gevoelens
    het openbaren van jezelf.Het kwetsbaar tónen van je onmacht.
    Je wanhoop.
    Desolaat.Je desolate wanhoop.
    De dans,de sabeldans.
    Hoe vaak deed ik dat ?
    Tevergeefs…

  3. Fleur zegt:

    Ik tracht je te begrijpen…

  4. G.H. Duval zegt:

    @ Fleur 7:00: Dat is vroeg… Inloggen levert mij ook altijd een foutmelding. Ik vind ook altijd aan dat ik ingelogd wil blijven, iets wat niet lukt of niet zo lukt als ik denk dat het zou moeten werken.
    @Fleur 10:36: Begrijpen vraagt een gesprek, studie, nadenken en daarna vragen. Essentiele vragen, het vormen van begrip en dat dan uiteindelijk toetsen.
    Dwangmatig willen begrijpen leidt vaak tot het opdringen van een vooraf bedachte waarheid die zelden klopt.

  5. Fleur zegt:

    Kijk even wie er bovenaan het blog staat vandaag!
    Hier even wat regelen in een donker steegje?

  6. G.H. Duval zegt:

    Waar bovenaan
    *zucht*
    het zijn weer van die Fleur Frenkel Frank zinnen…
    nogal verwarrend, als ik zo vrij mag zijn.

  7. Fleur zegt:

    Hoelang gaat deze boetedoening duren?
    Ik wil mijn prachtige recensie plaatsen.
    Denk je er wel`s aan
    wat je allemaal tegen mij geroepen hebt?
    En is 1x die benaming dan zo O N O V E R K O M E L I J K ?
    De mijne klopt ook nog
    terwijl die uitroepen van jou tot nu toe onterechte duimzuigerijen waren,godszijdank.

  8. G.H. Duval zegt:

    .
    Heb je
    deze
    bijdrage
    wel…
    aanbevolen?
    Dat is het enige wat nu belangrijk is.
    De rest, begrijp ik in mijn mailbox niet dus zeker hier niet.
    Leg het me daar nog een keer uit, please.
    .

  9. Kiezels zegt:

    je laat veel weg maar het is genoeg om te vinden

  10. Fleur zegt:

    -De rest, begrijp ik in mijn mailbox niet dus zeker hier niet.
    Leg het me daar nog een keer uit, please.-
    Dus ik schrijf alles voor den Katzzzz z`n je weet wel?
    Meen je dat serieus,Du?

  11. zelfstandig_journalist zegt:

    Het geluk zit ‘m in een ukelele?

  12. G.H. Duval zegt:

    .
    Geluk…
    Geluk kan ook gevonden worden in een stuk geborgenheid. Veiligheid.
    .

  13. Fleur zegt:

    YEZZZ of course heb ik je aanbevolen!
    -k bracht haar last. De totaal verkeerde interpretatie van haar woorden en ik voelde mij als een kind. Gekwetst, in zichzelf gekeerd, vol onbegrip, klaar om gered te worden. –
    Dikwijls reageer ik direct.
    Dat is dan met de inzet van mijn hele wezen.
    Heftig en duidelijk.
    Soms ietwat té heftig.
    Ik heb je al vaker verteld,
    dat jij mij het allerbeste kent van iedereen in de gehele KOSMOS!

  14. Fleur zegt:

    Deze story is ontwapenend,het feit dat je weet dat ik daarvoor val,impliceert ALLES!

  15. Fleur zegt:

    Lees de reacties na,kijk dan wat er misgaat…iik zie het,maar kan het niet zo trefzeker verwoorden als jij!
    Exact zoals het altijd ging en gaat.
    En weet je wát ik dan ten einde raad voorstelde?
    NOU?
    Weet je ut?
    Het rijmt.

  16. Fleur zegt:

    Ik snap het!
    Ik snap het!
    Ik zie het!
    Ik weet het!
    Ik ken het!
    Ik voel het!
    Dat is het!

  17. Fleur zegt:

    Tjezoessss dat joch heeft giga talent!!!
    Hij kent alle akkoorden het gehele register met zn snelle vingertjes…hij heeft ook nog z`n Kopf mee..

  18. Floras a la soras zegt:

    Du,heb jij die idiote foto`s van die Duitser in z`n lederen Hose weggehaald?
    Wat fijn,zeg!
    Hij ontsierde de tekst volledig!

Geef een reactie

