Seksist

Seksist

Diner for two

Thee stond er op tafel. Thee met inkijk. Dat ik als man kon keuren, zien hoe ze was. Of het beviel. Haar, de vrouw. Dat ik niet achteraf dacht dat een ander beter was. Wist zij veel, dat ik vorige keer al had gekeken. Wist zij veel, dat ik jaren geleden al verliefd was geworden op haar woorden. Wist zij veel, dat ik haar waardeerde om wie zij was en de rest, ach.

Dus draaide ik zo dat mijn profiel duidelijk zichtbaar werd. De rondingen, de afmetingen, waar te zwaar was verstopte ik niet. Ik voelde mij kwetsbaar. Moest kwetsbaar zijn als zij zo veel van zichzelf liet zien. We glimlachten omdat we begrepen. Met thee en kaakjes elkaar vertelden dat het goed was. De kat sprong op schoot, daarna was iedereen tevreden.

Zo aten wij, man en twee vrouwen. De kater bleek een poes, dat had ik kunnen weten. Kamille in de tuin voor het zachte geuren tussen dille en ranonkel. Ik zag het allemaal. Samen stonden we stil voor haar kunst aan de muur. Het was de kunst aan haar muur. Daarover grapten wij. Het huis was immers gekocht en niet gehuurd en zo kreeg ik heel subtiel een blik in haar financiële situatie.

Tot wij weer zaten. Zij rosé, ik een glas water. “En nu?” klonk haar stem monter. Ik nam een slok. Ben geen held, hooguit een Don Quichot. “Seks, ist?” vroeg ze dit keer. Ik knikte maar twijfelde nog. Ergens ging het te snel, er was geen haast. Het was hooguit een ritje van de glijbaan. Twee meter omhoog, ogen dicht en al beneden. Knipperen hoefde niet eens en ik knipperde veelvuldig, voelde mij overrompeld.

Die avond al, zat ik op viltjes te schrijven. Wat ze zei: seksist. Mijn vriend, een man die toevallig naast mij zat, bier dronk en een pen bezat, vond dat zij mij niet begreep. Ik wist wel beter en schreef dat ik haar miste. “Dat komt goed uit” zei haar stem achter mij. Haar vingers al om mijn bovenarm geklemd. Ik volgde gedwee.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-09 en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Seksist

  1. Gus zegt:

    That’s true love!

  2. G.H. Duval zegt:

    Geen idee Gus,
    echt niet…

Geef een reactie

