Ka

 
Karikatuur

bestand:karl meersman sarkozy caricature.jpg

Zij heeft een prima karakter,

alleen die man, die herken

ik niet.

 

Als je door dit venster kijkt,

of ik naar jou, deze ene keer,

wat zie ik dan?

Wanneer het om spot gaat,

bespottelijk en dan jij,

één keer niet ik.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Karikatuur

 

 

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-10 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Ka

  1. flipwillemsen zegt:

    Mooi! Gedicht ook.
    PS Pas op met kritiek op de relatietherapeute. Mij heeft ze een ban gegeven.

  2. G.H. Duval zegt:

    .
    Hallo Flip, als ik je weblog wil bezoeken krijg ik een foutmelding. Daarmee heb je van Flip Willemsen een karikatuur gemaakt. Is Flip Willemsen niet meer dan iemand die iets mooi vind en mij waarschuwt bij iemand niet meer kritisch te zijn.
    Nu we duidelijk weten dat iets een karikatuur is en de schrijvende woorden ironisch bedoelt kunnen zijn, maar ook gewoon welgemeend, dan… Ja dan blijft alleen de interpretatie van de lezer cq kijker over.
    Het bannen van mensen past volledig bij de karakter die de relatietherapeute van zichzelf maakt. Zij is alwetend, de mensen die bij haar komen vooral dom en verlangend naar haar wijsheid. Uiteindelijk is het weer de man die de fouten maakt. Als ze die conclusie trekt blijft ze even stil en kijkt je veelbetekenend aan: ze wist het al.
    Dan start het proces om de man te beinvloeden, te manipuleren tot de gewenste echtgenoot. Blijkbaar verlangt de relatietherapeute naar relaties in Nederland waar mensen op de bank elkaar tevreden aankijken en zachtjes fluisteren: "Gezellig he. Ja, fijn zo, heel fijn." Maar blijkbaar begrijpt de relatietherapeute niet dat vechten bij de vrede hoort. En de rol van de bemiddelaar is groots en groots wil ze zijn.
    Haar weblog lijkt mij puur commercieel. Daarnaast denk ik dat de lezers en schrijvers (v/m) een te slimme groep is voor de diensten die zij aanbied. Of misschien net de juiste groep omdat ze hier gedoogd wordt terwijl ze op andere plekjes misschien wel wordt afgemaakt.
    Haar log kan enorm toevoegen als ze schrijft vanuit haar persoonlijk gezichtspunt, desnoods onder pseudoniem. Nee, ze moet onder pseudoniem om echt haar persoonlijke visie te verwoorden. We zien dat hier vaker, vooral mensen uit het onderwijs voelen een behoefte om te vertellen hoe hun leven is. Ik denk dat de relatietherapeute daarop een aanvulling kan zijn als ze echt durft te schrijven wat zij ziet, voelt, en persoonlijk ervaart.
    Op dit moment past het bannen bij haar karikatuur. Ik blijf van mening dat kritiek mag. Zeker hier op het volkskrantblog. En je moet je er heel bewust van zijn dat de kritiek niet altijd komt in de vorm die je zelf verwacht.
    .

  3. flipwillemsen zegt:

    Klopt. Ik ben er niet. Had mijn weblog verwijderd, maar kom gauw terug.
    Een relatiecoach die geen kritiek duldt. Bannen, mond snoeren en wissen. Drie tips om je relatie goed te houden? Je zou maar met haar getrouwd zijn. Ik ben het met je eens en denk ook dat ze veel te vertellen heeft als ze echt durft te schrijven wat zij ziet, voelt en ervaart.

  4. G.H. Duval zegt:

    .
    Mijn laatste reactie bij haar is gewist. Ook één en al drama. Dat ze stopt en te vinden is. Zij, het licht, wij dolende wezentjes…
    Geen kritiek kunnen accepteren, denken op het juiste pad te zijn. Tja, waar je mee omgaat wordt je mee besmet zou ik haast denken.
    Soms is webloggen snoeihard ook al zijn de woorden vriendelijk en opbouwend bedoelt. Zonde dat iemand weggaat. Hopen dat ze terugkomt en durft te schrijven. Ze is groots, natuurlijk. Met naam en toenaam bloggen is zo veel moeilijker. In vergelijking daarmee is een flipwillemsen-actie van iemand met een verborgen weblog ronduit laf. Indien nodig moet je bereikbaar zijn. Desnoods om je excuses aan te bieden als zij duidelijk maakt dat je fout was.
    We maken allemaal van onszelf een karikatuur, alleen hebben velen het niet door.
    Wat wil jij zijn?
    .

  5. flipwillemsen zegt:

    Ja, die laatste reactie van je had ik nog wel gelezen. Tja, zo’n ‘verborgen’ weblog vind ik ook maar niks. Wel reageren en zelf niet blootstaan aan kritiek bevalt me niet. Zodra ik weer tijd heb, ben ik er weer met mijn weblog: De gelukkige loser. (Wie lacht die blijft) Ik kan helemaal niet tegen kritiek. Maar na een tijdje doet het me geen kwaad meer en ga ik weer vrolijk verder.

  6. G.H. Duval zegt:

    .
    Als je zelf niet tegen kritiek kan… waarom mis ik dan in je reacties begrip voor de therapeute?
    Verwoord kritiek eens als een opbouwend gesprek, als een gulle gever die tips deelt. Zie diegene die kritiek levert als vriend.
    .

  7. flipwillemsen zegt:

    Ik ben een aantal keren het gesprek aangegaan met de therapeute, maar haar reacties waren erg kortzichtig, en dan houdt het op wat mij betreft. Ik kan niet goed tegen kritiek als die alleen maar negatief is. Maar ik ben in staat om te relativeren na verloop van tijd. Bovendien zal ik niemand bannen alleen maar omdat hij mij een slechte kritiek geeft. Zo goed, Duval?

  8. flipwillemsen zegt:

    Bovendien voel ik me niet geroepen om begrip te hebben voor iedereen hier. Er zijn bloggers die ik met plezier lees en volg en op wie ik reageer, maar een groot aantal niet. Ook zijn er bloggers die me tegen de borst stuiten om welke reden dan ook. Aan hen maak ik geen woorden vuil. En wie niet tegen kritiek kan, doet er inderdaad het beste aan weg te gaan. Nare kritiek is nooit leuk, maar ach er zijn ergere dingen.

  9. G.H. Duval zegt:

    .
    Karikatuur…
    Dat Pieke Dassen er nog is http://www.hoesmetdekiekdoes.nl/site/index-loc1-25-art-56-naam1nul-Poppen-1-soc2-56-id1-56-id2-56.html
    en ons drie een pop maakt:
    Flip, de therapeute en Duval.
    Wat voor karakters zullen wij wezen?
    Of ik echt mijzelf wel zijn zal,
    of zal schrikken van wie ik ben.
    .
    De therapeute stopt om 16:23 definitief met bloggen (zonde).
    Plaatst al weer om 01:19 (blijkbaar moet het).
    Heeft om 8:01 al drie negatieve reacties (de mijne kan er niet meer bij: ban)
    Wat levert het op? Ik zou bijna zeggen niets… Maar je hoopt toch dat er inzicht komt.
    Als je het leest, daar of hier over haar, dan lijkt het negatief. Ik geloof nog steeds dat webloggers er vooral voor elkaar zijn. http://www.youtube.com/watch?v=jf9fahldQdI
    .

  10. flipwillemsen zegt:

    Leuk, schaep met… Waar woord. De therapeute is een potentate. Ze snijdt in haar eigen blog. Censuur. De mensen mogen alleen maar zeggen wat haar goeddunkt. Schijn allemaal. Als je zo je relatie moet goed houden? Ze zal wel in de overgang zijn. Mannenhaatster. Met haar wil ik nog niet dood gevonden worden. Al helemaal niet als pop.

  11. G.H. Duval zegt:

    .
    Tja…
    Zij schrijft ook dat ze sommige reacties weghaalt omdat het vertroebelt. Hoe zuiver is je stroom weblogreacties als je ieder kritisch geluid bant.
    Ik zag ook dat ze reactie(s) van mij bij een eerder bericht weghaalde. Blijbaar realiseert zij zich niet dat mensen pas reageren na lang wikken en wegen. Dingen nazoeken voor ze reageren, de reactie drie keer herlezen en dan besluiten dingen toch anders maar vooral duidelijk te verwoorden. Zonde dat zo gemakkelijk met reacties wordt omgegaan.
    Nee, ik geloof niet dat ze mannen haat. Haat is zo’n sterk woord… Het lijkt er wel heel sterk op dat in haar ogen de man altijd de dader is van alle ellende. Als man wordt je dus in een gesprek met je vrouwelijk partner en de therapeute erbij gefileerd. Niet omdat jij, maar omdat de therapeute vind dat… Een onjuiste inmenging. Maar goed objectiviteit en zelfkritiek worden niet op haar (commerciele!!!) weblog gevonden.
    Maar goed, deze weblog gaat niet over haar maar over een karikatuur. Hoe jij iets noemt en ik er gretig op inspring. Ieder woord uitkauw tot lange nieuwe zinnen. Waarmee je van mij een karikatuur maakt die alle andere voorbeelden in dit bericht overstijgt 🙂 😉
    .

Geef een reactie

