Copy paste

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-10 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Copy paste

  1. jp zegt:

    Deze kans laat ik even aan mij voorbij gaan

  2. vuurjuffer zegt:

    ik deel je twijfel
    kom eens langs
    groet je

  3. maria-dolores zegt:

    mooie header ook!
    was eerst even in de war omdat ik zag staan: schrijf een nieuw bericht…
    maar verder maakt het allemaal niet zo veel uit.
    favorieten bestaan niet.
    of soms, heel even…
    ciao,
    Maria-Dolores

  4. Dianne zegt:

    De vraag is: waar wil je naar toe en waar vraag je om. Hoe wil je gelezen worden?
    Wat ik lees in jou is: iemand die geraakt is door het leven en misschien angst heeft om dichterbij te laten komen omdat hij niet meer geraakt wil worden, maar aangeraakt.
    Maar ik lees ook iemand die veel denkt, spiegelt, terugblikt en vooruit kijkt, zoekend in de woorden.
    Iemand die zich wil laten kennen, is kwetsbaar. Het muurtje eromheen is eventueel een pseudo, een onherkenbare avatar. In die zin is het een virtueel leven die geen feestjes behoeven. Er is een afstand waar weer afstand van genomen kan worden.
    Ik heb hier waardevolle mensen leren kennen die ik herkende en die mij herkenden en die ik daarom zeker op mijn feestje zou willen hebben.
    Het leven heeft tragische valkuilen, ja, maar om er met humor weer uit te komen, is kracht. Laat ons lachen 🙂

  5. jeg_synes zegt:

    ach ja zonder lach geen leven toch…wees welkom…..
    jeggroet

  6. trekmoment zegt:

    Ik snap het geloof ik niet helemaal, zag een dergelijke twijfel ook in je vorige blog.
    Een van mijn ijzeren stelregels; Als je begrepen wilt worden moet je precies zeggen wat je bedoelt.
    Daarnaast wil ik je het volgende voorleggen:
    Ik wil gezien worden maar laat ik ook zien hoe ik gezien wil worden?
    Ik praat daar altijd graag over met andere mensen en het geeft vaak verrassende resultaten/uitkomsten.

  7. paco painter zegt:

    Ik begrijp dat je twijfelt?

  8. G.H. Duval zegt:

    Als ik de link naar de bron volg dan kom ik op 26 mei. Wat daar staat is nog steeds mijn gedachte. Misschien vond ik het veiliger om een oude reactie als weblogitem te plaatsen. Dan is met deze biecht ook die veiligheid voorbij.
    Ik observeer, kijk rond, stel mijn kritische vragen en als het lallend en lachend moet dan kan dat ook. Ik observeer waar ik deel vanuit maak en dan ook nog onder pseudoniem. Sommigen zijn daar tegen: pseudoniem. Anderen zijn tegen bloggen over bloggen. Ik kijk vooral naar mijzelf (en sorry dat ik het opschrijf).
    Dit bericht en het volgende gaan volgens mij vooral over de stilstand in mijn denken. Een moment van rust, al vele maanden lang. Twijfel of een verlangen. Ik weet niet of al schrijvend dat antwoord hier komt.

    ok jp
    @vuurjuffer, mooi om te lezen dat je de twijfel deelt en dus herkent. Dat is wel erg bijzonder.
    @maria-dolores, na een aantal jaren is er bij mij wel een duidelijke favoriet ontstaan. Veel bezoek ik onregelmatig, één lees ik altijd. Er zijn ook favorieten die ik niet meer (of nauwelijks) lees maar waarbij ik steeds blij ben dat er iets nieuws is. Het voelt als in dezelfde kroeg en even de hand opsteken. En dan zijn er ook nog de weblogjes waar je wel leest maar niet reageert, gewoon om de groep of de stroom reacties niet te verstoren.
    @jeg_synes, in een opvoedkundig moment bedacht ik dat iedere dag leuk moest zijn. Voor ik mijn kinderen dat zou gaan vertellen oefende ik een week op mijzelf. Wat was er leuk, al is het maar klein, noem het leukste moment. Dat lukte niet altijd en ik heb het trukje voor mijn kinderen verzwegen.
    .

  9. G.H. Duval zegt:

    @Dianne… Je schrijft reacties waar zo veel instaat. Het is lezen en herlezen, nadenken, weglopen van het scherm en dan toch nog eens lezen.
    Er is geen doel. Er is geen voorbedacht plan over ‘hoe ik gelezen wil worden’. Het enige wat is bedacht is dat ik vrijuit wil schrijven. Mijn gedachten op kunnen schrijven, maar ook een komisch voorval met mijn buurman.
    "Iemand die zich wil laten kennen" het is waar… Viel van mijn stoel, veel nadenken, weglopen etc. Ik denk wel dat er een drive is om me te laten kennen. Zoals zo veel mensen hier een onvermoedde kant van zichzelf laten zien. Bijvoorbeeld als kunstenaar, politiek analist of als verbitterde zeur. Volkskrantblog is een podium, zelfs één met publiek!
    Ik denk wel dat ik mijzelf wil laten kennen en dat inderdaad die avatar etc. een muurtje is.
    Glimlacht, ja ik lach ook vaak om mijzelf. Als er een drama stukje staat dan kan ik ook gewoon om mijzelf lachen hoor. Het is ook het moment dat ik gewoon even niet op mijn eigen log schrijf. Gewoon om niet in het dramatische te blijven hangen.
    Thanks voor je goede reacties keer op keer!
    .

  10. G.H. Duval zegt:

    @trekmoment: Het is soms verbazend hoe duidelijk onbegrijpelijke teksten voor sommige mensen zijn terwijl andere er geen touw aan vast kunnen knopen.
    Komt het zelfbeeld wat mensen hebben overeen met het beeld wat je anderen laat zien? Glimlacht, vaak niet en ik begrijp dat je daar leuk over kan praten.
    @paco painter: ik begrijp dat trekmoment denkt dat ik twijfel. Of ik zelf twijfel… daar twijfel ik nog over. Dat wat Dianne schrijft ligt mij beter.

Geef een reactie

