Herfst

Het is tijd om weg te gaan. Met pijn in het hart op te stappen. Onaangekondigd te stoppen met schrijven en hopen dat ze je terughalen. De goede vrienden van het schrijvende woord. Een vraag, omdat je goed bent. Ik ben niet goed maar door mij goed te noemen word ik een echte vent.

Het is allemaal zo tragisch. Ik zit hier vast. Webloggen is een dood spoor, niet eens een doodlopende straat. Je vindt er vele vrienden maar er is er niet één die werkelijk praat. Ik wil bij jou, beveel jij mij aan? Toe schrijf nog één reactie, of twee, het gaat erom dat er zo veel staan.

Ondertussen is het een fysieke pijn ergens naast het midden. Links, onderin. Ik ga er aan voorbij, lees nog één keer. Wie zegt dat ik niet lees als ik niet schrijf? Niemand toch, of lees jij alleen zodat je weer kan schrijven. Ik weet meer dan mijn reacties doen vermoeden. Maar maak je niet bang.

Angst is een slechte raadgever. Onthouden: angst is een slechte raadgever. Als je bang bent ga je maar naar het toilet. Even vijf minuten janken op een dichte pot. Of nadenken terwijl je tegels telt. De lijnen volgt en een compositie ziet. Daarna stap je naar buiten, eerst onwennig, net of je niet wilt dat iemand je ziet. Immers net gepoept, dat wil je niet delen.

Dan strijk jij je kleren nog één keer glad en overwint de triomf: zo dat hebben wij weer gehad. Daarna kan je verder. Als ik naar beneden kijk zie ik hoe het bloed lustig stroomt. Het wil niet meer bij mij blijven. Het maakt alles nat en stroom in constante stromen. Zo moet dat. Het doet niet eens pijn. Het voelt eerder vermoeiend. Eigenlijk is het net webloggen.

Ik ken je wel! Natuurlijk. Met alles wat je laat zien zal ik je nog steeds op straat passeren. Je bent immers een weblogger en die worden niet herkend. Maar ik ken je wel. Het is een kwestie van combineren. Je wanhoop of je macht. Het krachtige van kwetsbare woorden. Of die ene foto. Die ene foto waarmee je zo veel geeft.

Pas probeerde ik iemand te googelen. Gewoon omdat ik meer wilde weten. Het was slecht, man wat was het slecht. Als je bagger wil vinden moet je webloggers gaan googelen. De meesten hebben een lang modderig spoor in de virtuele wereld achtergelaten. Altijd maar opnieuw en altijd op zoek naar pret. Of naar liefde, waardering, de zoektocht naar een gelijke en daarbij alle middelen ingezet.

Mijn god, nu doet het pijn. Er komt een mail binnen. Nee geen reactie. Ze schrijft dat het samen fijn zou zijn. En net nu heb ik het mes erin gezet. Als de stop uit het bad, een leeglopend luchtbed. Metaforen, is dat fijn zijn ook een metafoor? Geen idee of ze begrijpt dat je in de liefde elkaar moet dragen.

Dat je toch een tuin verlangt, een pad waarlangs je slentert, alle dagen. Een huis zo groot dat er een hoekje is waar je jezelf kan zijn. Alleen, opgesloten achter een kast of een schuifwand. Mijn muur, mijn hoek, mijn slijten der dagen. Omdat samen soms toch ook heel alleen kan zijn. Eenzaam omringd door velen is een wreedheid die niet zou mogen bestaan.

En net voor ik wil gaan zegt ze: ik ben weg. Hoor ik een fiets en het geklepper van een boodschappentas. Komen er geen nieuwe berichten meer. Even kijk ik om en daarna word ik radeloos. Ja, veel weblogs draaien door. Sommigen hebben een regelmaat van eens per maand. Anderen schrijven dagelijks zelfs meerdere keren. Dat zijn mijn zuilen in het bestaan. Een teken dat alles werkt: het systeem bestaat nog.

Maar net die ene log blijft stil. Onaangekondigd. Ik blader terug door eerdere teksten. Het leest fijn, alles herkenbaar. Het is goed. Nergens vind ik mijn reacties meer. Dat komt door mijn vluchtig lezen, eigenlijk kijk ik alleen plaatjes. De plaatjes lezen aangenaam. Ik kijk op de klok, sorry ik moet gaan.

Vrijdagochtend 2 oktober 8:46

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-10 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

41 reacties op Herfst

  1. Jezzebel zegt:

    Ik hoop dat je blijft natuurlijk.
    Dit is een mooi geschreven stuk.
    Webloggen is eenzaam, ook dat is waar.
    .

  2. dianne zegt:

    je bent melancholiek, melancholie is een slechte raadgever in het leven, het draagt diep
    maar het laat verdomd goed schrijven! En dat doe je.

  3. jp zegt:

    Ik denk dat een reactie van mij je wel een beetje opmontert 😉

  4. G.H. Duval zegt:

    Ik lees dit:Luister, ik ben iemand die zich altijd wat tekort gedaan voelt. Het is zelden genoeg. Het is niet gebaseerd op feiten. Maar het is een gevoel en een sterk gevoel.
    En daarna dit:Ik denk dat een reactie van mij je wel een beetje opmontert.
    Dan kijk ik en zie:Mijn klomp gebroken. Je bent een man, geen vrouw. That’s it.
    .
    bron: http://www.vkblog.nl/bericht/280260/Ik_vertel_je_dit_vast_om_je_te_waarschuwen

  5. F.Frenkel zegt:

    Je lijkt wel Heintje Davids,doe normaal,man!
    Hoe luidt het gezegde ook al weer:
    Niet klagen maar dragen.
    Maar zeg dat maar nooit tegen mij,want mijn rugzak is te zwaar.
    Thizzzz izzzzz niet cynisch bedoeld,mister D!!!

  6. G.H. Duval zegt:

    Ben jij zo oud dat je aan Heintje kan refereren?
    Meisje toch…
    Cynisme is een vreemde vorm van ironie.
    Of toch nie…
    Over rugzakken. Want vrouwen gebruiken vaak de rugzak als metafoor voor alles wat ze in hun leven hebben meegemaakt. Daar heb je als man geen weet van! Wat een ellende er in een vrouwenhart kan. Ik zou zeggen: kom hier en ik omarm je met liefde. Maar als dat niet meer in jouw rugzak kan, dan niet. Je vriendin zit ook niet meer op een huilende Frenkel Frankje te wachten.
    Ik heb een tip voor je: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90149148 Ja het is reklame man… en ik kon geen link naar de steekwagen vinden… Maar kieper je rugzak leeg in deze tas. Koop er een steekwagen bij en laat het ding op een goede dag ergens achter. Geloof me: de ontlasting van de schouders geeft hernieuwde kracht!Het is moeilijk om je reacties te beoordelen F.Frenkel, sorry. Je hebt mijn e-mail maar daarin wordt je ook niet duidelijker. Mistig en verwarrend, als dat moet. Maar dan roep je wel over je af dat iemand zo maar opeens ludiek doet. Omdat hij (of zij) ook niet meer weet wat jij bedoelt.
    Internetcommunicatie vraagt duidelijkheid. Probeer dat, veel vind ik hier al verwarrend genoeg. Verwarring leest al snel als oneerlijk. Ik wil niet geloven dat het oneerlijk is.
    Wat ik doe is oprecht. Soms noem je dat een leugen. Dat kwetst. Blijbaar sta ik dat toe. Maar ga er niet te ver in. Duidelijkheid is prettiger.

    .

  7. G.H. Duval zegt:

    Tja Jezzebel, tja tja tja…
    Webloggen is eenzaam, kan.
    Maar ik lees ook over weblogborrels (en ik durf nog niet)
    Soms droom ik van samen aan het strand, met jou. Niet voor dit of dat, maar gewoon slenteren, praten over meeuwen en het gekrijs in weblogland. Meer hoeft niet, al denken medewebloggers al gauw.Vriendschap is een illusie zong eens een groot dichter.
    Daarmee sloot hij voor eeuwig en altijd voor iedereen de vriendschap af.Ik ben je vriend wordt daarmee vertaalt tot een illusie en misschien wel een straf.
    Vrienden drinken bier waarbij de ander betaalt. Ik haat die vriendschap en drink zelden bier.
    Verwarrend, internetcommunicatie vraagt duidelijkheid.
    En toch
    Als jij schrijft
    Niet schrijft
    Dan begrijp ik het wel
    Dat gaat om voelen en dat is anders.
    Vriendschap betekent niet dat alles mag. Soms wordt de vriendschap juist sterker doordat je dingen niet doet en anderen wel.
    Leuk dat je zo snel reageerde.
    Bedankt voor je compliment.
    Ik blijf maar in een onregelmaat,
    dat leerde het verleden.

  8. G.H. Duval zegt:

    .
    Hallo Dianne, rauwe vrouw, vriend van Paul.
    Ja, melancholie. Ik maak straks een grapje.
    Herlees zelf al mijn teksten voor het ter publicatie gaat. Ook daarover schrijf ik later. Het raakt me nu, alles veel te persoonlijk. Misschien was de waarschuwing voor rauwe vrouwen niet voor niets. Maar rauw als ruw, intens, heftig, oprecht en welgemeend moet je niet afslaan.
    Ik kan bij jou niets ruws ontdekken. Blijkbaar had de roeper ongelijk maar de meute meegekregen.
    Jij verscheurd door de wolven? Ik moet er niet aan denken. Ik moet er niet aan denken..
    Het drama leest te zwaar, te melancholisch ja. Slepend. Ik dacht ook: man, lach! En ga daar over schrijven. Maar het lukt niet. Niet na "Dijck", dus kwam "Dichtbij". Ik deed nog iets met "Please Proceed" http://www.vkblog.nl/bericht/280549/Game%21 maar bleef daarbij ook al in de waanzin steken.
    @allen: ik ben erg blij met jullie reacties, dankjewel.

  9. G.H. Duval zegt:

    .
    probaat middel tegen melancholie:Nieuw!
    Koopt heden anti-melancholie!

    Ik ga het doen
    en wrijf er de
    ellebogen eens
    lekker mee in.
    Moet je eens zien
    wat ik dan ga
    horen!
    .

  10. G.H. Duval zegt:

    .
    Ellende verkoopt lieve mensen.
    Als ik schrijf: alles gaat goed!
    Dan leest er geen hond en
    gaan jullie ook mijn weblog voorbij…
    Maar als je ziet dat het moeilijk is
    de worsteling, het ondragelijke,
    tja, dan reageer je wel.
    Heb je dat mechanisme
    al bij jezelf ontdekt?
    Dat zelfs als het goed gaat
    je in het reactieveld zet
    dat het slechter kan.
    Webloggen is raar.
    Observeer jezelf!
    Nu vraag jij je helemaal af
    Is hij gek, gestoord of neemt
    hij een loopje.
    Neen, het is echt.
    en daardoor
    ongehoord.
    .

  11. maria-dolores zegt:

    hm… misschien is ‘aanbevolen worden’ toch waar alles om draait.
    en reacties van anderen.
    waarbij je ze ongewild toch gaat tellen…
    ik bedoel: het betekent dat anderen je waarderen,
    de moeite waard vinden, nieuwsgierig zijn wat je te vertellen hebt.
    nee, natuurlijk niet als die waardering of belangstelling niet écht is,
    maar waar je op hoopt, da’s toch eigenlijk dat het wél echt is,
    of lijkt te zijn, zo lang je dat nodig hebt om erin te geloven…
    vind ik in elk geval.
    soms vind ik mezelf leuk, geestig, soms zelfs geweldig
    dan heb ik die anderen niet zo hard nodig omdat ik het zelf al weet :-).
    maar als ik twijfel, dan wil ik toch graag bevestiging van anderen,
    het liefst eerlijk, geen ruilhandel,
    of geen vervelende ruilhandel, maar op een eerlijke manier
    dat is voor iedereen weer anders en verandert ook in de tijd.

  12. G.H. Duval zegt:

    Veel klokken die ik tegenkwam
    Stonden op tien over tien
    Willen we dan echt allemaal hetzelfde?

  13. G.H. Duval zegt:

    Hoi Maria Dolores!
    Leuk, geestig, soms geweldig en heel erg jezelf… ja dat is wel een mooie beschrijving.
    Als het moet wil ik dat nog wel achteraf bij een aantal bijdragen van jou bevestigen!
    Nee, bij mij draait het niet om de aanbevelingen. Vroeger zag je bij iedere tekst de teller van aanbevelingen, toen had het wel iets. Ik vergeet het vaak. Zelf gebruik ik de knop aanbevelen als ik niets weet te schrijven maar het toch goed vond. Nogmaals: ik vergeet vaak aan te bevelen.
    De reacties zijn voor mij waardevol. Je moet gelezen en begrepen hebben wil je kunnen reageren. Op die momenten dat er een gesprek ontstaat geniet ik. Heel vaak raakt dat kant noch wal, maar op die momenten dat het echt ergens over gaat hebben al die verloren reacties en te lange weblogteksten zin gehad.
    Ja, ik ga er vanuit dat iedereen oprecht is. Er vanuit eerlijkheid wordt gereageerd. Misschien zelfs vanuit een soort gedrevenheid om bij te dragen. Zo moet het zijn: samen bouwend aan volkskrantblog. Zelfs met die mensen die constant afbreken.
    Soms is het ruilhandel. Denk ik: te lang al niets van mij laten horen. Soms moet het. De reactie als kleine donatie die de ander weer schrijven doet.
    Want reacties zijn de brandstof voor het webloggen!
    .

  14. Linda Morgan zegt:


    .

  15. G.H. Duval zegt:

    .
    Dankjewel Linda!
    Jij hier, juist van jou!
    Nu ik wankel.
    Radeloos, bijna.
    Jij kent mijn goed en o zo slecht.
    Grote glimlach hier!
    Dankjewel Linda!
    .

  16. jp zegt:

    Ik snap niet alles
    En dan duurt het zelfs nog een tijdje
    Raadsel niet mijn ding
    Mijn weblog daar
    en een reactie bij jou
    Die hadden niets met elkaar te maken
    Maar misschien dacht je dat wel niet.

  17. Smokey Robbinson zegt:

    Tot nu toe had ik G.H. Duval nog niet gelezen.
    Ik vind het meer dan goed.
    Een aanbeveling, maar niet in het kader van ruilhandel.

  18. coby zegt:

    Ik herken dat het genieten is als er op een bepaald moment een echt gesprek ontstaat. Al eerder schreef ik hier dat je me aan het denken zet. Het levert niet altijd een reactie van me op. Omdat doordenken langer duurt en niet altijd meteen woorden heeft. Zo schrijf ik eigenlijk ook. Iets moet klaar zijn en woorden hebben om te kunen schrijven en reageren. In die zin ben ik oprecht, maar niet altijd sociaal….
    Hartelijke groet, Coby

  19. G.H. Duval zegt:

    @jp Je zei iets over opmonteren. Ik denk dat je bedoelt dat je mij iets meer monter http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=monter maakt en niet dat je met twee boutjes een grote glimlach op mijn face monteerd.
    Maar toen klikte ik door naar je log (ik lees soms uren en reageer, als ik reageer, vaak veel te laat) en las een trieste zin. Het montere kon ik niet met de kennismaken met jouw weblgo combineren.

  20. G.H. Duval zegt:

    @Smokey Robbinson: Dank voor de aanbeveling. Leuk dat het lezen je bevalt. Ik zal binnenkort even teruglezen 😉
    @coby: Tja, soms vallen bij mij de kwartjes ook pas dagen later. Soms schrijf ik ook mede gebaseerd op de vragen die ik bij anderen lees.
    Zolang we beseffen dat reageren anderen laat schrijven is het goed.

  21. jp zegt:

    Vrouwen monteren op
    Mannen op monteren
    Het is inderdaad verwarrend 😉

  22. G.H. Duval zegt:

    Ik…
    Ik heb ook heel lang gedacht
    Dat je een vrouw was met
    een fiets en hele lange benen.
    Bijna had ik je herkend.
    Ik…
    Wist niet wat ik moest zeggen.
    Dus riep heel luid:
    jp!
    Maar je keek niet en pas toen.
    Zag ik je vernietigend blik,
    waarmee jij mij klein maakte.
    Tot niets omdat ik mij vergiste.
    Ik…
    Pas sprak ik iemand
    en ik verontschuldigde mij
    dat ik niet oranje was.
    Dat begreep zij.
    Vrouwen snappen alles
    wat mannen soms niet zien.
    Vrouwen kunnen ook
    snoeihard zijn
    met een glimlach.
    Mannen niet, vrouwen wel.
    Volgens sommigen is
    het leven een spel.
    Maar dat spel,
    speel ik niet.
    .

  23. jp zegt:

    vrouwen met lange benen
    en een fiets
    zo zie ik ze
    als ik weg loop
    en me omdraai
    ze keek me niet na
    ze was vertrokken

  24. F.Frenkel. zegt:

    Nee Busio (schrijf je dat zo?)
    heb ik ook niet meegemaakt.
    Ken jij die mooie sprookjesachtige schouwburgzaal?
    Maar ik had in een grijs verlden familie en
    zodoende hoorde ik ze vetellen over Fien de la Mar
    en haar Piet.
    `Ìk kan je aan,Piet.“wat Fien zei
    toen Piet zo terminaal was,dat hij geen verzet en tegengas
    meer bood.
    Je houdt vast niet van theater en van acteren?!
    Keb je Guus Hermes?
    Cyrano?
    O,ik krijg nu bericht over een baby!!!!

  25. zilver zegt:

    Nou gewoon lekker blijven in het Volkskranthok, allemaal lieve schaapjes, lekker warm, straks is het winter, nou dan wil je niet alleen buiten staan, dan zie je wel weer in de lente, goed?

  26. G.H. Duval zegt:

    .
    @ F. Frenkel. : ik heb het tweede bericht maar weggelaten: zelfde tijd, zelfde inhoud.
    @jp: waarom identificeer jij je met de benen van een vrouw naast een fiets?
    .

  27. G.H. Duval zegt:

    .
    @zilver:
    sprakeloos…
    bij jouw woorden leest alles zo eenvoudig, zo vanzelfsprekend. Nu moet ik wel, ik blijf!
    .

  28. dianne zegt:

    Webloggen is raar, ja, maar het is een podium. Je weet dat je gelezen wordt en de aandacht is prettig ook al gaan sommige reacties je ver voorbij.
    Ik reageer alleen als ik het echt mooi vind of als ik er iets in vind. Reageren vind ik vaak moeilijk. Soms wordt het anders begrepen dan bedoeld, zodat je je ongans moet schrijven om te nuanceren.
    Dat is het vluchtige van webloggen en jammer. De tijd ontbreekt ook vaak.
    Je schrijft dichtbij, laat je lezer in je hoofd toe. Voor mij is dat een spiegel: Zou ik dit kunnen, waarom schrijf ik afstandelijk als het dichtbij komt? Leg ik mijn kern bloot in het geschreven woord of voel ik dat alleen maar zo?
    Een zoektocht in de woorden die soms dichtbij komen, soms verderaf blijven.
    Ik ben niet rauw, ik kan wel heftig zijn als het me raakt, iemand de rug toekeren maar me net zo goed weer omdraaien. Verscheurd zal ik nooit worden, ik sta het niet toe.
    Maar, ik vond je bijdrage mooi, Duval.
    En dank voor je reactie.
    Wat bedoel je, met vriend van Paul? Ik heb meerdere vrienden met die naam.
    groet,
    d

  29. G.H. Duval zegt:

    .
    @dianne: Vriendschap is in dit veld onbelangrijk. Ik vind iedere reactie waardevol.
    Deels laat je de lezers dichtbij maar er is ook altijd (heel bewust) een grens. Soms schuift die, loop ik erover en zet soms mijn schrijversbeen links, soms rechts. Ik kom zowel op het dichtbij laten en de invloed van zo schrijven de komende dagen terug.
    Blijkbaar moet of kan dat ook zo dichtbij op volkskrantblog. De gemeenschap maar ook het kader (de layout en de werkwijze van volkskrantblog) hebben invloed op de manier waarop je schrijft. De enige fout die je hier kan maken is dat je niet betrokken bent…
    Nee, ik reageer ook niet altijd. Bij mensen die je beter kent (door regelmatig lezen) eerder dan bij een eerste ontmoeting. Soms is iets ook zo goed dat je er niet met je vieze vette letters en oranje kop onder wil staan.
    Ik noem weblogs vaak een muur waar ik mijn pamflet kan aanplakken. Al zijn mijn teksten vaak te lang om pamflet te heten. Het idee van een podium en jullie vragende gezichten houdt mij vannacht al wakker.Wel een idee: het volkskrantblogpodium. Een avondje met een podium, alles in eenvoudige opzet. Waarbij de medewebloggers bepalen wat je voor mag dragen. Lijkt me leuk, alleen al vanwege de slapeloze nachten…
    .

  30. jp zegt:

    (wat een prachtig proza toch op wikipedia):
    "Het woord avatar komt oorspronkelijk uit het Sanskriet. In de Hindoeïstische filosofie betekent het incarneren of verschijnen van een (abstracte) god in de wereld in de persoon van een levend wezen".
    Laten we het maar op het laatste houden.

  31. zilver zegt:

    Hoi, hoi!

  32. G.H. Duval zegt:

    @zilver: grijns…
    hoi hoi hoi! feest! taart!
    Had 80% van de mensen maar 20% van jou zilver…
    @jp… owwww wat een ergernis!
    Je gebruikt het internet verkeerd (vind ik). Het is geen nieuws maar een herhaling van feiten. Je kopieert de tekst als een kopieermachine. Nee, als een monnik die geduldig overschrijft. Daarmee maak je een nieuw dood spoor (helaas).
    Ten eerste vervuil je. De informatie is er al. Door dezelfde informatie keer op keer te herhalen stroomt het internet overvol. Want alle tekens kosten geheugenplaatsen.
    Maar erger nog… als de tekst die jij citeert fout is dan zit ik. Dan staat hier iets doms of iets goeds volgens bepaalde machthebbers of jouw tijdgenoten. Misschien wijzigt de mening over de betekenis van het woord ‘avatar’ wel of is deze definitie niet volledig.
    Gebruik dus links! Links naar een plek waar de informatie staat. Gecontroleerde informatie. Dan blijft er ruimte vrij om het www te gebruiken voor waar het volgens mij echt voor staat: CREATIE.
    Internet: Ruimte voor nieuwe dingen.
    Een voorbeeld van een (volgens mij) goed gebruik: http://nl.wikipedia.org/wiki/Proza
    .

  33. jp zegt:

    Je hebt alle vrijheid om reacties weer weg te halen, waarvan je vindt dat ze je blog of het hele internet vervuilen.

  34. G.H. Duval zegt:

    Het is toeval jp en geen gevecht…
    Er gebeurt veel moois op volkskrantblog. Ruimte voor het prachtigste.
    Elders http://www.vkblog.nl/bericht/280397/100_JAAR_OUDE_PLANKEN_BLOG…DE_SPIJKER_OP_DE_KOP_SLAAN kwam ik ook het opsommen van dingen tegen die al netjes zijn gerangschikt op het internet. Dat is zonde. Zonde van de inspanning en zonde van de ruimte. Maar dat is mijn mening en geen feit. Misschien is herhalen juist goed.
    Maar zoals je ziet was ik met de gedachte bezig. Toen kwam jij met je reactie voorbij en zei ik (te gretig) hap. Is het de teleurstelling dat de langbenige vrouw met fiets een man is? God only knows… 😉
    .

  35. jp zegt:

    Het is al goed Duval. Het is de context waar de herhaling in terecht komt
    Natuurlijk is het de teleurstelling, maar daar heeft God geen kaas van gegeten.

  36. G.H. Duval zegt:

    .
    Worst 😉 kaas is uit de schijf van vijf.
    .

  37. Jacob Hesseling zegt:

    het vuur hoeft bij jou kennelijk niet meer te worden opgestookt – herfstproza voor bij de open haard

  38. G.H. Duval zegt:

    Vuur.
    Ontstekingstemperatuur, brandstof en zuurstof.
    Nu het vuur hoog oplaait wordt alle zuurstof ontnomen.
    Daardoor stokt vanzelf de aanvoer van brandstof
    en is het wachten op een langzaam dovend vuur.
    Niemand blijft voor eeuwig.
    Na de herfst komt de winter.
    Een ritme a la Vivaldi.
    .

  39. ceesincambodja zegt:

    Zou het zonde vinden.
    Ik ken je nog maar sinds gisteren.
    En je blog smaakt naar meer.
    Blijf!
    Ceesgegroetje

  40. G.H. Duval zegt:

    Goedemorgen Cees, ja ik blijf, tuurlijk, no worries.
    Sinds gisteren? Dan is er nog genoeg te lezen: http://www.vkblog.nl/archief/6960
    .

Geef een reactie

