Favorieten

 

 

Favorieten

 

Ik vond mijn vrienden niet terug

op de weblog van die ander.

 

 

 

 

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-08 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Favorieten

  1. Jezzebel zegt:

    Je gaat elke letter van het alfabet bespelen?
    Ik heb je bij mijn favorieten gedaan.
    Ik was het vergeten.
    Maar jij hoort wel bij wie ik graag lees en als vriend beschouw.

  2. Maria-Dolores zegt:

    ja, da’s soms een probleem.
    vrienden staan lang niet altijd op lijstjes,
    maar zitten in je hoofd.
    tussen je oren zogezegd.
    en sommigen zijn nog met vakantie.
    ciao,
    Maria-Dolores

  3. coby zegt:

    Vrienden vinden jòu soms wel…
    Hartelijke groet, Coby

  4. G.H. Duval zegt:

    "Vriend" vind ik altijd een moeilijk woord. Als iemand je "vriend" noemt wordt er vaak wat van je verwacht. Of er nu aanspraak gemaakt wordt op je vermogen om een gezellige sfeer te creeeren of omdat je nu toevallig heel erg goed bent in rotklussen maakt daarbij niet zo veel uit.
    Daarom ben ik vaak voorzichtig met het woord "vriend", waarom zou ik iets van iemand eisen terwijl ik nauwelijks iets terug kan geven? Dat laatste vraagt men zich zelden af, een eigenschap van vriendschap: het opeisen is vanzelfsprekend, het terug geven iets waar niet duidelijk over wordt nagedacht.
    Vrienden… dan doel ik op volkskrantblogvrienden. Mensen die schrijven, foto’s laten zien of iets doen waardoor ik denk: ja… lezen!
    Ik neem dus gretig en vraag mij zelden af of ik voldoende teruggeef. De reacties van Gus onder mijn bericht over ‘Groepen’ waren een meer dan duidelijk signaal.
    Ik ben blij met de verzameling die hier onder ‘favorieten’ staan. Het rijtje is vast niet compleet, ik lees niet iedereen even trouw maar het is wel een ontzettend dierbaar lijstje. Het is het rijtje namen wat je vroeger in zo een obscuur opschrijfboekje had. Tegenwoordig zou het geplastificeerd in je bovenste bureaula liggen. Altijd bij de hand, misschien wel een extra exemplaar als boekenlegger voor je bibliotheek boeken.
    Dat lijstje mis ik soms als ik elders ben. Dan ben ik weer verdwaald op de volkskrantblog en scrol ik driftig omhoog en omlaag opzoek naar mijn "favorieten", dat zijn het niet, het zijn vrienden, volkskrantblogvrienden. Mensen met een stukje virtuele ruimte waar ze hun ding doen. Een stukje muur om te beplakken, te beschrijven of om leeg te laten.
    Dan wil ik opeens bij één van hen lezen en zoek het kopje ‘favorieten’, de icoontjes die kenmerkend zijn geworden voor hun weblog, dat deel van hun persoonlijkheid dat ze hier willen laten zien. Waarvan ik mag meegenieten.
    En als ik ze dan mis, jullie mis, dan zou ik daarover willen schrijven. Niet te lang, niet een onnavolgbare wirwar van woorden. Maar gewoon een duidelijk tekstje, een paar zinnen en de kern. Misschien met misbruik van zoiets als de ruimte voor ‘tags’ die in goed nederlands volgens mij gewoon ‘trefwoorden’ heten.
    Ik denk dat dat tekstje aardig gelukt is en deze brei van woorden… Ach 😉

  5. G.H. Duval zegt:

    @ Jezzebel: Door jou een vriend genoemd worden is bijzonder. Ik lees je graag, verzuim vaak te reageren, maar dat geeft denk ik niet.
    @ Maria-Dolores: Je bent één van de mensen hier die een weblog hebben waar je je direct thuisvoelt. Het is als een keuken waar pannen op het vuur tevreden staan te prutten met een keukentafel waar voor iedereen een stoel is. Het is heerlijk mee te lezen of om bij jou na lange tijd weer binnen te vallen.
    @coby: Tja, dat klopt… Mensen die je was vergeten of in de virtuele wereld van weblogjes al tijden niet meer was gaan lezen. Mensen die dan opeens weer voor je staan met vriendelijke woorden of in de echte wereld met een mooie bos bloemen of een dikke zoen. Het zijn de meest ongemakkelijke momenten als je beseft dat je de ander tekort hebt gedaan.

  6. Jezzebel zegt:

    @Duval, ik ben blij dat je er bent.
    Kan mij niet schelen hoe.
    Voor mij, is dat een vriend.
    Als ik me welkom voel.

  7. coby zegt:

    Ik ben gisteren een paar keer terug gekomen om je woorden in de reactieruimte te lezen. Ik vind het wonderlijk hoe jij hier naar kijkt en mee omgaat. Hoe jij daar in staat. Ik denk vaak: op mijn bijdragen zit niemand echt te wachten. Maar waarschijnlijk speelt daar een hele levensgeschiedenis een rol in mee. In ieder geval vind ik het, net als jij, enorm genieten van de bijdragen van anderen en kan ik niet geloven misschien ook dat er echt iemand uitkijkt naar mijn bijdragen. Hoewel zich soms ook wel mensen melden met de opmerking dat ze uitkijken naar een volgende bijdrage. Jij voelt je echt dat je iets terug moet geven, ik geef mijn bijdragen zonder al te veel daaraan te denken of bij stil te staan. Bovendien vind ik ook dat je nooit bij iemand in zijn of haar privé-situatie kunt kijken. Soms heb je het gewoon druk of zijn er andere prioriteiten.
    Overigens deel ik het gevoel dat je een aantal mensen echt kan missen, dat weer wel. Maar andersom komt dus eigenlijk niet voor in mijn woordenboek. Daar moest en moet ik even over nadenken.
    Dank voor je woorden over gemis en de uitleg daarbij
    Hartelijke groet, Coby

  8. galadriel zegt:

    duval, sommige vrienden komen en gaan, sommigen blijven 😉

  9. G.H. Duval zegt:

    @coby: … en nu ben ik zo druk met mijn werk dat er geen rust is om te schrijven! Een schuldgevoel kruipt in mij, dwingt mij richting twijfels, twijfels tussen het één of het ander. Gelukkig beperk ik mij tot het reactieveld en mijn werk…
    @galadriel: de dwingende wens al je vrienden binnen je bootje te houden is een verkeerde. Je boot raakt overvol en gaat ten onder.

  10. Gus zegt:

    De laatste tijd ontdek ik steeds meer bloggers die wat te zeggen hebben.
    Puur omdat ik een reactie lees bij iemands blog. "die en die" heeft wat te zeggen, dus zoek ik op.
    En shit! Schrijft retegoeie verhalen en ik kende diegene niet!
    Nou en die voeg ik toe, puur uit gemakszucht, anders moet ik via iemand anders zijn/haar weblog telkens die persoon opzoeken.
    Want die schrijft ook nieuwe stukken en om steeds 5 of 10 stukjes terug te moeten zoeken?
    Natuurlijk zet ik iemand niet bij Favo’s als ik hem/haar niet leuk vind schrijven.
    Of haal soms een favo weg, had ik me gewoon vergist.
    Hm, een tip. Je moet Marjelle eens opzoeken. Die heeft leuke puzzels "Bloggers in Beeld".
    Zoooo, moeiljk soms. grrr.
    Nou en Paco Painter, moet er altijd om lachen.
    Om 0.01 heeft ie elke dag een nieuw stukje en tis altijd lachen.
    Heeft al eens reacties gehad "waarom schrijf jij de nieuwjaarsconference niet".
    Dat is een compliment, hm?
    Zet hem bij je Favo’s.
    Hartelijke groet,
    Gus

  11. Jezzebel zegt:

    Komt er nog wat nieuws?

  12. G.H. Duval zegt:

    .
    Alles op de juiste tijd Jezzebel…
    .
    Soms zijn mensen als ik druk. Druk met werk, beetje kunst, beetje genieten. Zodra dat voelt als balletjes in de lucht houden weet ik dat ik beter één even hoog kan houden dan de clown uithangen die alle balletjes laat vallen.
    .
    Misschien is je aansporing genoeg, misschien moet ik zelf ook nog even wachten op het nieuws.
    .

  13. G.H. Duval zegt:

    Ach Jezzebel, waarom zou ik jou oproep negeren.
    Ik heb geschreven, het is af. Even doorlezen, plaatsen en ik geef het geen tijd mee. Gewoon: klap, erop!

  14. Jezzebel zegt:

    Ik ontdek het nu pas 🙂
    Wat mooi!

Geef een reactie

