Zonder beelden

Wat doe je  

als je de vrouw van je keuze  

niet kan krijgen?     

 

Dan bied je meer  

en hoop je  

dat ze rijk genoeg is  

om jouw verlies te kunnen dragen.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-01. Bookmark de permalink .

7 reacties op Zonder beelden

  1. bieke zegt:

    Lijkt me ook van toepassing voor het andere geslacht.
    Rijk – rijkdom – geestelijke sterkte -Reactie is geredigeerd

  2. Duval zegt:

    Tja… het zijn maar vier regeltjes natuurlijk.
    Ik ben een man en in als ik zou mogen kiezen dan koos ik toch het eerste uit het groepje achter het bordje ‘vrouw’. Maar het had algemener gekund: "de mensch van je keuze".
    Maar kan je kiezen?
    Houdt kiezen niet juist in dat je haar (ik hou het nog steeds op een vrouw) niet kan krijgen?
    En inderdaad… wat doe je als het niet lukt?
    Bieden, hopen, rijkdom en verlies. Laat ik dragen uit dit rijtje weglaten.
    Wat is rijkdom? Wat heb je aan geestelijke rijkdom als je niet een minimum bedrag bezit voor een fatsoenlijk leven.
    Wat is rijkdom? Wat voegt geld toe?
    Een wijs iemand (toevallig een vrouw) zei mij pas dat liefde nooit beperkt kan worden door geld. Ik vertaal dat natuurlijk in mijn eigen woorden want zij zei het veel mooier (en duidelijker).
    Laat ik bij mijn eigen tekst blijven… Want stel dat je meer bied en je wordt samen, bent samen, altijd samen, één pot zeg maar. Dan is alles wat je te veel bood toch ten laste van de gezamelijke rekening?
    Dus kan je ook overbieden. Tenminste, als je weet dat je samen bent. Dat je een twinkeling zag, zeg maar. Even de ogen. Of dat ze haar armen om je heensloot en iets fluisterde en daarna wegloopt…
    Ken je het beeld van een vrouw die vertwijfeld bij je wegloopt? Niet wil maar weet dat het moet?
    Zo een vrouw… die kan je overbieden. Alles wat je te veel geeft is voor samen.
    Maar als ze de vrouw van je dromen is, stel he… Kan dat dan? Te veel of te weinig? Nee toch, als zij het is dan geef je toch alles.
    Er zijn zoveel vragen die je met één woord kan oproepen.

  3. Gus Bolden zegt:

    Alsnog gefeliciflapstaart met je verjaardag.
    En zeker als je haar tegen komt, dan ga je er voor.

  4. Duval zegt:

    Deze bijdrage is geinspireerd op een stukje tekst van jou Gus 🙂
    … en nee, ik was niet jarig :s

  5. tandwielfabriek zegt:

    Nu maak je me nieuswgierig naar de tekst van Gus, want ik snap het niet. (ligt aan mij)

  6. easywriter zegt:

    probeer haar niet te krijgen. het bezit van de zaak is het einde van ’t vermaak.

  7. Duval zegt:

    Tja easywriter… dat maakt dat je al stilstaat voor je wil gaan bewegen.
    De wedstrijd laat schieten omdat eenmaal gewonnen alle spanning verdwenen is.
    Misschien doe ik het dan wel goed… niet meer schrijven voordat dit weblogje… Gelukkig heeft dat een andere oorzaak. Ik ben gewoon een beetje te druk, zit iets te veel en te intensief achter de pc om ’s avonds ook nog gedachten uit te typen. Zonde eigenlijk… maar ach, er zijn genoeg anderen 🙂 😉

Geef een reactie

