50 ways to leave your lover


Hop on the bus, gus

You don’t need to discuss much

 

Zo eenvoudig is het. Ik zit hier met een glas rode wijn en zou het niet kunnen verzinnen. Alleen zou ik van de bus off hoppen als ik gus was. Maar wie ben ik en waarom juist eraf? Een half uurtje schudden, een half uurtje pijn, een half uurtje doorbrengen met mensen die je niet kent en nooit zal gaan kennen en dan ben je ergens anders.

Different place, different people. Ook nare mensen, natuurlijk. Vertrouw iemand en je weet dat het gedonder weer begint. Misschien moet je daarom wat vaker de bus nemen. Maar na het eerste glas rode wijn komt vaak het tweede. Dan gaat het nog, maar na drie komt vier en na vijf komt zes.

Let wel: ik zit te schrijven he. Staand mijn werk doen is niets. Al moet je wel een keertje plassen en dat doe ik als man dan weer wel staand. Zittend plassen is voor sissy’s if you know what I mean. Maar goed. Proost! Ik heb nooit gedacht dat het zo simpel was. Er is alleen één ding:

But Ill repeat myself at the risk of being crude

Dat dan weer wel. Waarom zou ik iemand pijn doen? Waarom zou ik iemand pijn doen? Waarom zou ik iemand pijn doen? Volgens mij herhaal ik de zin drie keer. Het is blijkbaar de wijn, of zie ik de dingen troebeler dan ze zijn. Is de waarheid altijd anders zodra er tranen zijn?

Het is een flauw excuus om één keer wreed te zijn. Je jas niet uit te doen maar vijftig euro achter te laten voor onkosten. Om een vertrekregeling te maken. Afstand te doen van de dingen die eergisteren nog zo dierbaar waren. Waard om voor te leven, nee zweven. Fluitend en met een stralende glimlach.

There must be fifty ways to leave your lover
Fifty ways to leave your lover

There must be… Ik kan het nu niet goed vertalen. Volgens mij staat er dat het kan, zou kunnen. Blijven kan ook, maar ten koste van wat? Soms weet je dat alles niet genoeg is. Soms weet je dat alles en een stukje meer niet genoeg is.

Soms zie je dat je gaat, kopje onder. De vraag is of je bovenkomt. Natuurlijk kom je boven. Je komt altijd weer boven. Maar wel alleen, in een ander meer, ergens aan de andere kant. Zonder kleren, zonder doel, zonder glimlach.

There must be fifty ways to leave your lover.

Nightswimming deserves a quiet night
I’m not sure all these people understand me

You… I thought I knew you
You… I cannot judge
You…

you…

…  I thought you knew me

Er zijn inderdaad veel mooiere liedjes dan 50 ways to leave your lover, veel, veel meer mooiere. Full of plans and hopes and dreams.

And one day

One day
When I am old and grey
I will meet my dream

Then, I have to say sorry
Because I’ve spoiled all
Today

Vroeger… toen we wijn nog in flessen telden en niet in glazen was twee dagen kerst voldoende en hebben we een klein amerikaantje nodig die ons voor iedere week een nieuwe oplossing vertelt zonder te zeggen…

(Inspired by the TOP2000 program)

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-12. Bookmark de permalink .

10 reacties op 50 ways to leave your lover

  1. Coby zegt:

    Paul Simon jaaaaa.
    Die plaat grijs gedraaid….
    Jouw inspiratie voorstelbaar graag gelezen.
    Hartelijke groet, Coby

  2. Duval zegt:

    Hallo Jos, bedankt voor de link. Geen idee of de mensen horen wat ik voel, maar jouw idee is goed (had het zelf moeten doen)
    Jammer dat je Nightswimming… maar goed, een mens kan niet alles hebben 😉 Trouwens… is dat een Canon?

  3. Duval zegt:

    Hoi Coby, Paul Simon is mooi he… "The Boxer" vind ik ook zo geweldig. Maar er zijn nog veel meer mooie liedjes.
    Fijn dat je het leuk vond om te lezen. Ik moet eigenlijk gewoon meer tijd maken om ietsjes regelmatiger te schrijven. Gewoon, omdat het leuk is.Reactie is geredigeerd

  4. Jos zegt:

    http://media.putfile.com/Nightswimming-72
    De camera is een Canon 1DS Mark III. (zie mijn infoblokken voor een groter plaatje)

  5. Duval zegt:

    … en zo wordt een weblogitem met de hulp van reageerder compleet gemaakt.
    Ik was al op je weblog Jos maar keek niet naar de infoblokken. Je hebt er bij gezet dat het een "droom" camera is. Je hebt de 1DS Mark III slechts als droom of heb je een versie die je vast kan houden en plaatjes mee maken?

  6. Duval zegt:

    Geluisterd, luisteren, weer luisteren… Nightswimming is mijn keuze, het is zwaar. Het voelt, drukt op schouders.
    Onmogelijk te vergelijken.
    Ik weiger te geloven dat dromen niet bestaan.
    Mijn dromen bestaan en ik ga ze beleven!
    Al heeft dat andere nummer toch ook wel wat…
    Op een bepaalde manier past het ook wel bij elkaar.
    Je zou ze zo verweven in een weblogitem. Stukje tekst van jezelf erbij en hoppa…
    Glimlacht
    Ik ga nog eens luisteren…Reactie is geredigeerd

  7. tandwielfabriek zegt:

    Kijk, dat scheelt weer een hoop klikken. Mooi teamwerk dit blog.

  8. fred van der wal zegt:

    zit lekker vaart in! aanbeffer!

  9. G.H. Duval zegt:

    Dank je Fred, door jou reactie na ruim een jaar nog eens herlezen…

Geef een reactie

