Er bestaat geen prins op het witte paard.

"Er bestaat geen prins op het witte paard" zei haar moeder tegen haar toen ze vier was. Vier jaar en nog onbevreesd in het leven. Ze lachte, speelde met poppen en even leek het erop dat de één een man was en de ander vrouw. In haar spel trouwden ze en leefden gelukkig. Haar moeder maakte het kort en haar leven grauw.

Alles was grauw en grijs want vanaf haar vierde jaar bestonden er geen prinsen en al helemaal geen witte paarden.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-11. Bookmark de permalink .

9 reacties op Er bestaat geen prins op het witte paard.

  1. Maria-Dolores zegt:

    soms bestaan ze toch, maar niet altijd, en lang niet iedereen lukt het er een te vinden en het paard wit te houden. soms lopen ze weer weg, omdat zij ook vaak op zoek zijn naar prinsessen…

  2. tandwielfabriek zegt:

    Is dit dezelfde moeder die op drie jarige leeftijd ook verkondigt dat die andere man (met baard, mijter en tabberd) niet bestaat?
    Lang leve de prinsen op witte paarden! Het meisje weet nog niet dat het in werkelijkheid een pukkelige puber op een scooter wordt.

  3. Eline zegt:

    Weer een droom naar de gallemiezen!

  4. morticia zegt:

    Spijtig dat weer zo’n dom mens uit het volwassen ras de sprookjeswereld vertrappelt.
    Ze bestaan écht die sprookjes.
    We moeten enkel het lef hebben om erin te geloven en dan staan ze vanzelf voor je deur 🙂

  5. Duval zegt:

    Ik zou niet graag mijn boze dromen op de stoep hebben morticia…
    Ha ha Eline… maar je zegt "weer"… gebeurt het jou vaker dat anderen (anderen!) je jouw dromen ontnemen?
    Ook pukkelige pubers ontwikkelen zich tot iets te dikke vermoeide mannen die in het weekend met de kids naar de speeltuin gaan Tandwielfabriek.
    Soms bestaan ze… Mooi gezegd Maria-Dolores. Soms, al is het maar een ogenblik. Elkaar aankijken en begrijpen dat je voor elkaar prins en prinses kan zijn. Daarna komt al het andere weer, maar dat ene moment: fantastisch!
    Dank voor jullie reacties. Ze zijn divers en stuk voor stuk een goede toevoeging op het (enorm) korte tekstje.

  6. Eline zegt:

    Neuh, ik breng ze desnoods zelf om zeep… maar eigenlijk doelde ik niet op mezelf, per se. Meer zo dat we heel wat dromen van de ander naar de gallemiezen helpen met onze ondoordachte woorden.

  7. Duval zegt:

    Wat webloggen betreft wik en heroverweeg ik wel honderd keer. Eigenlijk begint dat proces al in mijn hoofd: schrijf ik dit wel of schrijf ik dit niet.
    Soms plaats ik iets gewoon niet. Omdat ik geen dromen om zeep wil helpen, maar er ook niet onnodig veel nieuwe bij wil maken.
    Een mens moet zijn verantwoording kennen he…

  8. Eline zegt:

    Goed dat je daarbij stilstaat…misschien lijk je meer op je avatar dan ik dacht… 🙂 de worsteling komt me bekend voor. Mijn beste stukjes zal niemand ooit lezen…

  9. Dunya ,zij die gewenst was! zegt:

    Dat was zo ontzettend goed van mijn mammie,ondanks haar eigen zeer traumatische echtscheiding,bleef ze maar zeggen dat hij(mijn paps en haar ex én héle gróte liefde,een waarlijk Hollywood sprookje)) ook goede dingen had.
    Nooit maakte ze mannen zwart.
    Nooit zei ze dat de liefde niet deugde.
    Zij was het leven zelf.
    Kwikzilver!
    Haar 2de uiterst lieve echtgenoot begreep dat,en droeg haar op handen.
    Zo kreeg ze toch dat leven dat ze verdiende.
    En…het 2de huwelijk duurde nog langer ook,is dat niet een prachtig HAPPY END!

Geef een reactie

