Easy come, easy go

Omdat het niet netjes is te stelen vandaag geen plaatje.

Wel een link om te lezen. De link staat niet hier, maar daar.

Impulsief schreef ik een reactie. Daarna las ik pas de reacties van anderen.

Wijsheid als iemand zegt dat stoppen negatieve mensen macht geeft.

Easy stopt en dat is niet fijn.

Soms zijn onbekenden hoekstenen.

Soms zijn onbekenden de stenenboog boven de deur.

Soms zijn onbekenden slechts kiezels.

Easy is niet van steen, zelfs niet van hout. Easy is zoals wij allen zijn: weblogschrijfster (m/v)

Om dat te bewijzen geef ik u een link met iets om te lezen.

Ik zei toch dat het daar stond?

Wat ik schreef is niet meer dan dit

Ik zal je nooit herkennen,
hoe gek ik ook op vrouwen ben.

Ik ben een man, vergeef mij,
maar ik kan je begrijpen.

Te veel, te vaak en nu?
Heel even genoeg.

Ik ga je missen Easy
ook al ken ik je niet.

Ik ga je missen Easy
om de glimlach die je bracht.

Ik ga je missen Easy
om het ademloze lezen.

Ik ga je missen.

En als er straks een ander was
die ook stopt.

Waar ik bij glimlach
en mijn adem in laat houden bij het lezen.

Dan is er niemand die zegt
dat was Easy.

Want dat wordt niet verwacht,
net als stoppen.

En dat is dan weer dat…

Laten we elkaar een beetje ruimte geven en als dat lukt probeer dan tenminste er eentje positief te stimuleren.

Meer hoeft niet.

Meer hoeft niet…

Ik hoop dat u blijft.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-10. Bookmark de permalink .

8 reacties op Easy come, easy go

  1. Maria-Dolores zegt:

    bravo!!
    negatieve mensen zullen *altijd* (enige) macht hebben…
    maar de anderen ook!!

  2. easy zegt:

    Ach, meneer Duval toch…
    Mocht ik ooit stoppen met stoppen, dan zult u mij stellig herkennen.

  3. Duval zegt:

    en toch easy…
    en toch niet voor niets een linkje he…
    eye-opener. en dan mensen die uitgezakt en verveeld een beetje volkskrantbloggen. reacties schrijven en blij zijn als er weer één opgefokt opspringt. het is niet moeilijk om mensen boos te maken of geïriteerd te laten zijn. we zouden het zo kunnen doen maar we besluiten anders.
    schreef ik niet dat ik het kon begrijpen? even rust, even niet meer easy maar Fien, Truus, Trees, Judith of Angela. straks met goede moed ergens anders verder, ik kan het begrijpen. Er zijn mensen die lezen hier maar ook daar. Kennen mijn woorden maar ook mijn beelden.
    Even rust is goed.
    Maar in jouw geval alleen om vol inspiratie weer terug te komen.Ik hou je niet vast,
    hoe moeilijk loslaten ook is.
    Ik laat je los omdat we weten
    dat je sterker terugkomt.

  4. Duval zegt:

    Precies Maria-Dolores: de anderen ook!

  5. Jane zegt:

    Helemaal mee eens!!

  6. Coby zegt:

    aanbevolen!!!

  7. Maria-Dolores zegt:

    en in feite hebben de ànderen meer macht, omdat *zij* een doel voor ogen hebben…

  8. Duval zegt:

    Positiviteit wint altijd. Alleen zijn we ondertussen wel een aantal leuke mensen kwijt. Mensen die gestopt zijn of op een heel andere plek veel minder onbevangen verder schrijven.

Geef een reactie

