Vroeger

Vroeger… Hing er in het lokaal van de leraar engels een poster achterin de klas.
Ik was twaalf en misschien dertien en begreep nog niet helemaal waarom zij een prettig uitzicht was.

Nu ben ik ouder en draagt zij zwartleren handschoenen om haar stem te sparen.
Ik begrijp nu ook dat zij alles voor hem was is.

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-06. Bookmark de permalink .

6 reacties op Vroeger

  1. Jezzebel zegt:

    Ah ja, zo’n lerares Engels had ik ook.
    Met van dat slordige haar en afgeknipte schouders, volgens mij scheurde ze ook de hals er uit, ze kon zo mooi koket lachen, als de jongens met van die gymzaal hormonen pittig grappig waren, zodat ze weer kon lachen, eindeloos, tot het eindexamen.

  2. Duval zegt:

    Grappige is… dan zie je zo’n vrouw en opeens komen al die herinneringen terug. Als een soort deur van een kast met herinneringen…

  3. Starry Night zegt:

    Kim Wilde toch? Ik vond altijd dat ze een stem vol snottebelletjes had, en dan op een prettige manier ja.

  4. Duval zegt:

    Ja Kim Wilde, ik geloof in Den Haag, Zuiderpark.

  5. rachel zegt:

    Vroeger, toen ik een jaar of elf was, was ik met mijn moeder op vakantie, kamperen. In het toiletgebouw was op de binnenkant van een van de deuren de naam ‘Kim Wilde’ gekrast. En ik, ik vond het geweldig dat ik van alle toiletten juist het toilet had uitgekozen waar ook Kim Wilde op was geweest :-).

  6. Duval zegt:

    Ow heerlijk ja die gedachten. Fantastisch!

Geef een reactie

