Mooie mooie meid

Ik zag haar staan. Bijna onschuldig, een soort van onopvallend onverschillig tussen andere reacties. Herkende haar gelijk. Het mooie hoofdje, de ogen. Zo onschuldig, zo jeugdig, zo mooi. Het is een mooie mooie meid. Haar woorden altijd vrolijk en oprecht. Ze schrijft over dingen die in haar leven voorbijkomen. Ik lees haar graag, ze schrijft immers vrolijk en ik ervaar het als zeer oprecht.

Haar woorden staan in een lange rij reacties. De mijne staan er ook tussen. Ik moet mijn ding doen. Weblogmarketing vult mijn bestaan. Ik neem een aanloop van dagen voor ik een nieuw item post. Zoek gelijken. Mensen die inhoudelijk over hetzelfde schrijven als ik zo publiceer. De tekst is af, gecorrigeerd en drie keer herlezen. Het kan altijd anders maar enige publiciteit mag wel.

Mijn oranje gezichtje zie ik her en der. Soms kom ik hier oningelogd. Reageer nergens en lees wat rond. Klik drie keer op de grabbelton en kom bij berichten die ik al kon of mij totaal niet interesseren. Ik moet verder. Weblogmarketing he. Ik moet nog wat reageren hier en daar. Ik zoek de mensen die veel bezoekers trekken. De top van aanbevelingen is daar erg bruikbaar voor.

Natuurlijk doe ik het niet overal en ook niet ten koste van alles. Straks kan het immers ook nog. Straks als het geplaatst wordt. De gigantische volkskrantblogmachine mijn input verwerkt tot output. Google mijn bijdrage scant en het geplaatst wordt in de rechtkolom. De rechterkolom: mijn ijkpunt van het bestaan! Dan kan ik ook nog, door vriendelijk te reageren, laten zien dat ik er ben. Ook ben… Om straks bij vier aanbevelingen in te zakken. Terug te vallen in mijn werkelijk bestaan: dat van verhalen verteller.

Het is warm vandaag. Mijn zakdoek wist het zweet van mijn gezicht. Ik kijk haar aan. Klik naar haar weblog en realiseer mij dat zij anders is. Anders zal zijn als ik haar ontmoet. Haar gezicht onherkenbaar. De foto bij haar profiel uit zo een rare hoek. Ze woont ver en er wonen zoveel vrouwen heel dichtbij. Ook donker haar, ook blond, ook lang en scherp gebekt, ook iets kleiner en op een vrolijke manier pratend.

Ik zou haar niet herkennen. Ik zou haar pas herkennen aan haar woorden. Het mooie, vrolijk oprechte verhaal over kleine dingen. De dingen die mensen zoals zij zoal tegenkomen. In het leven. Op de straat en in het water. Tijdens een lange saaie dag of een goede vrolijke morgen. Ik hou oprecht van haar al zou dat natuurlijk niet mogen.

Ze heeft een vriend en schrijft daarover. Een man, een kroegmaat, een steun en adviseur en ook nog gewoon iemand die vrolijk en oprecht is. Dat moet een mooie mooie man zijn. Ik zou hem kunnen bewonderen. Mij afvragen hoe hij haar zo krijgt. Hij moet een inspiratiebron zijn zelfs als ze niet over hem schrijft. Ik mis hem al meer dan haar. Zou het haar kunnen vragen maar dan weet ze dat ik… Ik ga op zoek naar zijn weblog!

Over ghduval

Wat hier staat is echt, tenminste toch echt in het hoofd van Duval en kan dus niet gebeurt zijn. Uitschrijven van gedachten niet meer dan een vriendelijk gebaar zodat u mee kunt lezen, verwonderen, afwijzen of omarmen. Deze weblog is het aambeeld waarop wordt gesmeed. De mens in al zijn verschillende vormen het ijzer wat gesmeed wordt. De gedachten en vele kronkels van Duval zijn de hamer die ritmisch neervalt. Nu alleen de warmte nog. Dat bent u, webloglezer (v/m), het is aan u het vuur hoog op te stoken zodat het wonder van de smid te bewonderen valt.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-06. Bookmark de permalink .

6 reacties op Mooie mooie meid

  1. Maria-Dolores zegt:

    misschien zou je haar niet eens herkennen aan haar woorden… zelfs woorden zijn steeds weer anders, afhankelijk van zo veel dingen: of en hoe je tegen haar glimlacht; of waar zij op dat moment aan dacht, vlak voordat je tegen haar glimlachte…

  2. Duval zegt:

    … een glimlach doet veel, soms zelfs alles.
    Nu eerst zijn weblog zien te vinden!

  3. Maria-Dolores zegt:

    ja, soms wel…

  4. Eline zegt:

    Fascinerend verhaal, verhalenverteller!

  5. Duval zegt:

    Dankjewel Eline.
    Eline? Een compliment van Eline? Wow!
    😉

Geef een reactie

